امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۴۰:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحدمسکن نهضت ملی در کهگیلویه وبویراحمد

معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد گفت:افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن نهضت ملی در استان ساخته خواهد شد.

به گزارش راه ملت؛ نوید موسوی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری و شورای مسکن گچساران اظهار کرد: ادارات در قالب تعاونی نسبت به نهضت ملی اقدام کنند.

وی بیان کرد: اگر متقاضیان تا پایان مهر امسال نبست به قسط بندی تسهیلات مسکن خود اقدامام نکنند سود آن از ۴ درصد به ۱۸ درصد خواهد رسید.

معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۶۵۰ مسکن ملی در گچساران وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون ۴۰ واحد آن هنوز تحویل داده نشده است.

موسوی عنوان کرد: ساخت مسکن نهضت ملی به پیمانکارانی داده می شود که سابقه درخشانی در طرح های انبوه سازی یا ساخت مسکن مهر داشته اند.

وی گفت: افزون بر ۲ هزارو ۵۰۰ واحد نهضت ملی در کهگیلویه و بوبراحمد ساخته خواهد شد.

معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه با بسیج سازندگی ۲۰۰ واحد مسکن نهضت ملی از سوی سپاه ساخته می شود که ۱۰۰ واحد آن در گچساران است. 

موسوی بیان کرد: مشکل ۱۴۷ واحد فاز دوم طرح ملی مسکن برطرف شده و بزودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. 

وی افزود:مهمترین مشکل فاز دوم تعداد طبقات و زمین بوده که از سوی این اداره کل برطرف شده است.

معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد ادامه داد: فاز اول مسکن ملی در قالب ۲۸۸ واحد در گچساران در دست اجراست که مهمترین مشکل این واحدها گذر لوله ۴۰ اینج در این مسیر است.

روانبخش دهیم خوب نیز در این جلسه ادامه داد: مسئولان در قبال امضایی که زیر برگه انجام می دهند جوابگو هستند.

وی بیان کرد: در پروژه ه ای تجهیزاتی به کار برده شده که هیچ کارشناسی اجازه ساخت آن را نمی دهد،اما این کار با علم رییس آن اداره انجام شده رییس باید پاسخگو باشد و اگر بنیاد مسکن این موضوع را تایید کرده باید جوابگو آن باشد.

وی افزود: به پروژه هایی که اینگونه مشکلاتی دارند هیچ گونه اعتباری پروژه اختصاص داده نمی شود.

فرماندار گچساران اظهار کرد: جا دارد از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر و تشکر د که بار دیگر ایستادگی در کنار نظام را به دنیا نشان دادند. 

دیهیم خوب عنوان کرد: مشکلات و معضلاتی در خصوص مسکن مهر قدیم و مسکن اقدام ملی وجود دارد که باید برای برطرف شدن آنها چاره اندیشی کرد.

وی افزود: متقاضیان ۱۴۷ واحد در طرح مسکن ملی اعتراضاتی داشتند که در حال حاضر مشکل این افراد برطرف شده است.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه مسکن یکی از نیازهای اولیه زندگی است، تصریح کرد: در انتخاب پیمانکاران پروژه مسکن ملی هیچ مشکلی وجود ندارد اما انتظار می رود از پیمانکار های گچساران و دارای برای احداث مسکن ملی استفاده شود.

دبهیم خوب بیان کرد: ریزش دیوار پردیس هنری گچساران به دلیل نظارت ضعیف رخ داده است، نظارت بر ساختمان ها باید به جدیت دنبال شود اینکه یک دیوار بعد از چند سال خود به خود ریزش کند این نشان دهنده بی تعهدی پیمانکار نسبت به کارش بوده و یا اینکه ناظر به درستی بر ساخت و ساز نظارت نداشته است.

وی گفت: رییس راه و شهرسازی یک گزارش کامل در زمینه ریزش دیوار پردیس هنری ارایه داده دهد تا مقصر اصلی این حادثه شناخته شود.

فرماندار گچساران ادامه داد: در زمینه زیرساخت. مسکن ملی اولین کار ایجاد زیر ساخت ها است.در بحث مسکن نمی شود زیر ساخت را نادیده گرفت، برای احداث شهرک ها باید فصاهای فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شود.

دیهیم خوب اضافه کرد: مدتی است که بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان به فراموشی سپرده شده که انتظار می رود اعتبارات بیشتری در این زمینه اختصاص داده شود.

منبع: فارس

منتشر شده در :2022/04/30 - 01:04|شناسه خبر: 73143 182 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه