امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۲۹:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کارگاه آموزشی فرسایش خاک در منطقه پایلوت جایکا و مدیریت جامع در حوزه برم زیلایی برگزار شد

کارگاه آموزشی فرسایش خاک در منطقه پایلوت جایکا و مدیریت جامع در حوزه برم زیلایی برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این کارگاه با حضور آقای آیکاوا از کشور ژاپن و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مردم محلی به صورت عملی برگزار شد.

عنایت مجیدی مسئول آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود؛ در این کارگاه آموزشی کارکنان و متخصصین در حوزه خاک در دستگاه‌های مرتبط استان، توسط اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظر در این حوزه آموزش دیدند.
وی گفت: شرایط توپوگرافی و تغییرات اقلیمی در کنار افزایش بهره‌برداری از منابع طبیعی اهیمت حفاظت از خاک در عرصه های طبیعی استان را چندین برابر می‌کند.

مجیدی ابراز امیدواری کردوافزود؛ با برگزاری مداوم این کارگاه‌ها، بخش‌هایی از دولت که در ارتباط با این حوزه هستند با اهمیت حفظ خاک و آخرین یافته های علمی در این زمینه آشنا می شوند.


مسئول آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: هدف از برگزاری این کارگاه بالا بردن سطح آگاهی عمومی در جامعه عنوان کرد؛

وی در ادامه نقش حیات وحش در حفاظت از خاک را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: حیات وحش ارزش اقتصادی غیرقابل انکاری در حفاظت از خاک دارند.
عنایت مجیدی در ادامه این کارگاه ارزش اقتصادی گونه بلوط زاگرس در حفاظت از خاک، تولید آب، استفاده علوفه ای، صنعتی و دارویی را مورد بررسی قرار داد.
مسئول آموزش و ترویج منابع طبیعی استان گفت؛ علل فرسایش خاک در منابع طبیعی؛ قطع درختان جنگل، کشت های دیم و تصرف و تخریب اراضی مرتعی و جنگلی، زباله در مناطق جنگلی، برخی مزارع پرورش ماهی و جاده‌سازی در جنگل‌ها را از مهم ترین عوامل فرسایش خاک در استان عنوان کرد.

منتشر شده در :2022/06/08 - 08:06|شناسه خبر: 75310 173 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه