امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۳۵:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل‌بیمه سلامت استان : مردم کهگیلویه و بویراحمد به طور صددرصد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است که مردم این استان به طور صددرصد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و نباید هیچ بیمه نشده ای در استان وجود داشته باشد.

به گزارش راه ملت، کیان دهراب پور روز سه شنبه در اجلاس مدیران کل بیمه سلامت منطقه ۱۰ کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و هرمزگان در یاسوج اظهار داشت: افرادی که در این استان زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند نسبت به زیر پوشش قرار گرفتن خود اقدام کنند.

وی افزود: انتظار می رود که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم را به مردم استان انجام دهند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها از یک بیمارستان در شهر یاسوج و یک درمانگاه در شهر گچساران برخوردار بود و به لحاظ امکانات و زیرساخت های حوزه سلامت، بهداشت و درمان وضعیت اسفناک و فاجعه باری داشت.

دهراب پور عنوان کرد: هم اینک و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ۹ بیمارستان دانشگاهی شامل چهار بیمارستان آموزشی – درمانی در شهر یاسوج، سه بیمارستان در شهر گچساران، یک بیمارستان در شهر دهدشت و یک بیمارستان در شهر باشت وجود دارد.

مدیرکل: مردم کهگیلویه و بویراحمد به طور صددرصد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند

وی ابراز داشت: چهار بیمارستان دانشگاهی نیز در شهرهای سی سخت، لیکک، چرام و لنده در حال ساخت است که تا چند ماه آینده تکمیل و افتتاح می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار بیمارستان غیردانشگاهی در این استان وجود دارد که شامل شهدای گمنام وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، سلمان وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، بعثت وابسته به شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و زاگرس وابسته به بخش خصوصی است.

دهراب پور اظهار داشت: تعداد کل قراردادهای منعقده از سوی اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با مؤسسه های بیمه گذار و دستگاه های اجرایی این استان هزار و ۱۷۵ مورد است.

وی افزود: سه ماهه نخست امسال نیز ۲۸ قرارداد جدید از سوی اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با مؤسسه های بیمه گذار و دستگاه های اجرایی این استان منعقد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۶۸ مرکز جامع خدمات سلامت در استان وجود دارد و ۱۱۰ پزشک خانواده نیز در این مراکز مستقر بوده و به مردم خدمات رسانی می کنند.

دهراب پور عنوان کرد: ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت ۷۳۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل حدود ۷۰ درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی ابراز داشت: ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد معادل حدود ۵۰ درصد نیز زیر پوشش بیمه روستایی قرار دارند.

دهراب پور با اشاره به وجود ۲ مرکز درمان ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هزینه درمان مردان و زنان نابارور استان در این ۲ مرکز تا سه بار با ۹۰ درصد تخفیف از سوی سازمان بیمه سلامت کشور همراه است.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2022/06/21 - 05:06|شناسه خبر: 76000 121 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه