امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۱۰:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

متخلفین زنده گیری سهره طلایی در مناطق آزاد ستان دستگیرو اعمال قانون شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، گفت : از متخلفین تعدادی پرنده سهره طلایی آلات جرم کشف و خودروی آنان به پارکینگ منتقل شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد -روح الله حقیقت فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان صبح امروز ششم تیرماه ۱۴۰۱ در این خصوص گفت : یک اکیپ ۳نفره  که برخلاف مقررات محیط رزیست  اقدام به زنده گیری  سهره طلایی کرده بودند با همکاری نیروی انتظامی  (پاسگاه چنار بخش کبکیان) شناسایی و دستگیر شدند . 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه از متخلفین ادوات صید شامل قفس، طناب، تور و سایر موارد کشف شد، گفت: آنها به مراجع انتظامی شهرستان تحویل داده شدند ضمن آنکه خودروی آنان توقیف و به پارکینگ منتقل شد. 
حقیقت با بیان اینکه زنده‌گیری حیات وحش و پرندگان وحشی جرم محسوب می‌شود و مستوجب مجازات است، از شهروندان خواست تا هرگونه موارد تخلف مربوط به شکار، زنده گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان وحشی و شکاری و سایر گونه‌های حیات وحش را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند . 
سهره‌ از پرندگان دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقار کوتاه، مخروطی و قوی و پر و بال رنگارنگ است که بصورت دسته‌جمعی زندگی می‌کند . 
سهره از راسته گنجشک سانان، حدود ۱۴ سانتیمتر طول دارد و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی‌اش بدلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش بوده و بعد از زنده گیری برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد . 
اقدام به شکار در زیستگاههای حیات وحش پیش از دریافت مجوز، جُرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است‌.

منتشر شده در :2022/06/27 - 09:06|شناسه خبر: 76531 196 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه