امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۰۱:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در دیدار دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد؛ راهبرد سند ۲۰۳۰ زدودن هویت دینی از سیستم آموزشی کشور است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت:راهبرد سند ۲۰۳۰ زدودن هویت دینی از سیستم آموزشی کشور است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ نشست دبیر و معاونین ستاد کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد. حجت الاسلام پیش قدم دبیر ستاد استان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک اعیاد و دهه ولایت، به نقش و جایگاه موضوع آموزش و پرورش پرداخت و بیان کرد: نگاه سیستم آموزش اسلامی برگرفته از این آیه شریفه است که خداوند در سوره جمعه می‌فرمایند: 
«هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ؛ او کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده، رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آن‌ها می‌خواند و آن‌ها را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند!» (جمعه – ۲)
ایشان در ادامه به آیه ۱۶۴ سوره آل عمران اشاره و افزود: مؤید این دو آیه شریف، روایتی از امام صادق (ع) است که می‌فرمایند: لَسْتُ اُحِبُّ اَنْ اَرَى الشّابَّ مِنْـکُمْ اِلاّ غادیاً فى حالَیْنِ اِمّا عالِماً اَوْمُتَعَلِّما، فَاِنْ لَمْ یَفْعَلْ فَرَّطَ، فَاِنْ فَرَّطَ ضَیَّعَ، وَ اِنْ ضَیَّعَ اَثِمَ، وَ اِنْ اَثِمَ سَـکَنَ النّارَ وَ الَّذی بعَثَ مُحَمَّدا بِالْحَقِّ؛ دوست ندارم جوانانِ شما را جز در دو حالت ببینم، دانشمند یا دانش اندوز؛ اگر جوانى چنین نکند، کوتاهى کرده و اگر کوتاهى کرد، تباه ساخته و اگر تباه ساخت، گناه کرده و اگر گناه کند، سوگند به آن کس که محمّد صلی الله علیه و آله را به حق برانگیخت، دوزخ نشین خواهد شد. 
جوان باید دائم در حال تحصیل باشد و شریعت اسلام نیز تأکید زیادی بر تحصیل علم و آگاهی دارد و این موضوع، همواره مورد تایید مفسران آیات الهی بوده و هست؛ چرا که اسلام مهد علم و آگاهی بوده است.
حجه الاسلام پیش قدم رشد و توسعه را در نگاه قرآن و دین، تزکیه و تعلیم دانست و افزود: تزکیه و تعلیم به منزله دو بال هستند که هر دو در کنار هم می‌توانند بشر را به سرمنزل مقصود رهنمون سازند.
ایشان در ادامه به برنامه‌های دشمنان نظام و انقلاب در حوزه آموزش اشاره کرده و افزود: سند ۲۰۳۰، نقطه مقابل آموزه‌های دینی است. این سند در صدد دین زدایی در نظام آموزشی است و هدف این سند زدودن هویت دینی از سیستم آموزشی کشور بود.
در ادامه حجه الاسلام پیش قدم آموزش و پرورش را مولد علم و آگاهی دانست و گفت: ثمره علم و آگاهی رشد و پیشرفت جامعه است.
ایشان نقش آموزش و‌پرورش را به مثابه بانک مرکزی دانسته که قوه‌ی تصمیم گیرنده مباحث اقتصادی و محاسن و معایب متوجه این دستگاه می‌باشد و امروز در سیستم فرهنگی کشور‌ها آموزش و پرورش به عنوان نهادی اثرگذار است که باید زمینه ساز کار‌های فرهنگی تأثیرگذار در جهت تقویت باور‌ها و اعتقادات دینی دانش آموزان باشد؛ چرا که دوران طلایی زندگی یک انسان که نیروی جوانی و شکوفایی استعداد‌ها هست در اختیار نهاد آموزش و پرورش است و به همین دلیل باید برنامه ریزی‌های دقیق‌تر و کارشناسانه تری در جهت تقویت مبانی دینی دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه به عمل آید.
در ادامه ایشان به رسالت آموزش و پرورش در حوزه استعدادیابی اشاره کرد که شناسایی استعداد‌های نوجوان و جوان رسالتی است که باید در آموزش و پرورش به آن اهتمام ورزید و متناسب با استعداد و علاقه دانش آموزان، هم در خانواده و هم در مدرسه، دانش آموز به سمت علایق و استعدا‌های خود هدایت شده؛ تا بدین وسیله بتواند به رشد و شکوفایی در زمینه استعداد‌های خود دست پیدا کند.
متأسفانه امروزه شاهد این موضوع هستیم که دوران جوانی و نوجوانی فرزندان ما با گذران از شغل‌های مقطعی بدون نیاز در حال گذر است؛ که این موضوع، آسیب‌های جدی به دنبال دارد؛ بنابراین وظیفه مدارس و خانواده‌ها این است که دانش آموزان و فرزندان خود را هدفمند به سمت استعداد‌های مورد علاقه خود هدایت نموده؛ تا بلکه بتوان زمینه رشد و شکوفایی استعداد‌های آنان را در همین دوران نوجوانی رقم زد.
ایشان در ادامه به چالش پیش روی دنیای امروز اشاره و افزود: به اعتقاد کارشناسان حوزه آموزش و پرورش، آموزش مجازی جایگزین خوبی برای آموزش حضوری نبوده؛ چرا که دانش آموزان از آموزش حقیقی در دوران کرونا محروم بودند و به نوعی دچار رکود علمی شدیم.
ایشان به ارائه‌ی راهکار برای جبران این معضل پرداخت و گفت: سیستم آموزشی باید طوری برنامه ریزی شود که این خلأ‌ها جبران گردد. 
ایشان بعد دیگر آسیب آموزش مجازی را آشنایی زود هنگام نوجوانان با فضای مجازی، بدون آموزش صحیح دانست و گفت: به طور ناخوادآگاه فرزندان ما در این بستر قرار گرفتند که متاسفانه معایب بسیار زیادی داشت و باید این موضوع حتما مورد بررسی و آسیب‌های آن رفع گردد.
در ادامه ایشان به راه تعامل ستاد با آموزش و پرورش پرداخت و افزود: هماهنگی دستگاه‌ها در بحث فرهنگی و علمی کمک به رشد و بالندگی جامعه می‌کند و از حضور جناب حاج عزت خواه، مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جایگاه ابراز خوشحالی کرد و گفت: با وجود ایشان به عنوان فردی انقلابی و دارای روحیه جهادی، قطعا شاهد تحول در حوزه آموزش بر مبنای تزکیه و تعلیم خواهیم بود.

منبع: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد

منتشر شده در :2022/07/20 - 03:07|شناسه خبر: 77323 202 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه