امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۲۷:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بازار تاریخی شهر دهدشت به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازار تاریخی شهر دهدشت با هدف رونق و اشتغالزایی صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد سعید طالبی پور در بازدید از پروژه مرمت بناهای تاریخی بلادشاپور کهگیلویه، اظهار کرد: ۳۵حجره بازار تاریخی در بلادشاپور تا کنون مرمت شده که نقش مهمی در شکوفایی صنعت گردشگری مرکز شهرستان کهگیلویه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای مرمت این ۲۵حجره تا کنون حدود به ۳۵میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طالبی پور افزود: با مرمت و سنگ فرش کامل بازار تاریخی شاهد ساماندهی بزرگی در حوزه بافت تاریخی دهدشت خواهیم بود.

او بیان کرد: خوشبختانه اقدامات مهمی در راستای ساماندهی شهر تاریخی دهدشت انجام شده و می توان گفت اکنون بلادشاپور از یک شهر تخریب شده به یک مکان بزرگ برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در صورت تامین اعتبار مسجد جامع و بزرگ ورودی شهر تاریخی دهدشت مرمت و بازسازی می شود.

طالبی پور گفت: در کنار جذب سرمایه‌گذار توسعه فرهنگی مکان های مذهبی در شهر تاریخی دهدشت در دستور کار جدی این اداره کل است.

منتشر شده در :2022/07/20 - 04:07|شناسه خبر: 77344 176 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه