امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۳۸:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خبر دادبرپایی ۳۶ موکب کهگیلویه و بویراحمدی برای خدمت به زائران اربعین

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد از برپایی ۳۶ موکب از این استان برای خدمت به زائران اربعین حسینی در عراق و در داخل کشور خبر داد.

به گزارش راه ملت؛”علی فتح الهی” در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت:برای ۱۹ موکب در استان جهت فعالیت و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق پروانه صادر شده است.

وی اظهارکرد: از این تعداد ۱۳ موکب بین کربلا تا نجف ۴ موکب در مرز شلمچه و یک موکب در بصره مستقر خواهند شد و یک موکب دیگر نیز در حال آمادگی جهت استقرار است و تا ۱۱ شهریور ماه از کشور خارج می شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اقلام مواد غذایی از جمله برنج، روغن، شکر، گوشت مرغ و آب معدنی از طرف ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به این موکب ها شد.

الهی تصریح کرد: در کنار هر موکب یک دستگاه سلامت با همکاری علوم پزشکی یاسوج و جمعیت هلال احمر استان مستقر و به اندازه می شود.

وی ادامه داد: وسایل سرمایشی، خودروهای سردخانه دار جهت نگهداری مواد غذایی، خودرو حمل زباله و آمبولانس نیازمندی‌های موکب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق هستند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای هر موکب حداقل ۲۵ نفر نیرو در مدیریت اجرایی آن شامل هیئت امنا، سلامت، روحانی، پزشک و نیروهای فنی مشغول هستند.

الهی تاکید کرد: همچنین در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ موکب جهت خدمات رسانی در مسیر عبور زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است که چهار موکب در مرز شلمچه، پنج موکب در شهرستان گچساران، چهار موکب در شهرستان بویراحمد، دو موکب در شهرستان باشت، یک موکب در شهرستان کهگیلویه و یک موکب در شهرستان چرام خواهد بود.

وی اظهارکرد: هر ساله میزبان زائران اربعین حسینی از کشورهای پاکستان و افغانستان در موکب های این استان هستیم و امسال نیز همچون سال های گذشته آماده استقبال و پذیرایی از این زائران خواهیم بود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم می‌توانند کمک ها و نذورات نقدی و غیر نقدی خود را برای زائران پیاده روی اربعین حسینی به موکب داران یا ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند.

الهی بیان کرد: با توجه به فصل گرما، آب معدنی، یخ، کولر، یخچال، ظروف یکبار مصرف و مواد غذایی از مهمترین نیازهای مومی ها برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2022/09/01 - 10:09|شناسه خبر: 79381 162 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه