امروز :سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۰۷:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بیمه سلامت با ۵۳۰هزاربیمه شده خدمات ارزنده ای ارایه می کند/خدمات ناباروری با ۹۰درصد تخیف و۴۰درصد بازدهی مثبت درحال انجام است

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت که ۹۰درصد خدمات نازایی رایگان انجام می شود و مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به زوج های متقاضی خدمات نازایی هستند. بیمه سلامت با۵۳۰هزاربیمه شده پیشتازخدمات درمانی است و از خدمات کارکنان بیمه سلامت با اهدای لوح تقدیر،تجلیل شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از اقلیم قلم؛ کیان دهراب پور در نشست گرامیداشت هفته بیمه سلامت با تبریک و تقدیر از تلاش مدیران وکارکنان خدوم بیمه سلامت دراستان با اعلام این مطلب به چهار نعمت هدایت ،ولایت،امنیت، سلامت
ولایت اشاره کرد و گفت نعمت هدایت بوسیله ولایت با نهادینه شدن سلامت وداشتن امنیت به زندگی انسان لذت وعزت خواهد داد.
وی بیان کرد که نعمت حیات اولین بوده و بالاترین نعمت،نعمت ولایت است که تکامل بخش آن دونعمت دیگر سلامت وامنیت است.
دکتر دهرابپور تصریح کرد که سوم آبان ۱۳۷۰مجلس ودولت پای کارآمدند و قانون بیمه همگانی را مصوب کردند و قبل از آبان ۷۳ بجز کارکنان و بخشی ازکارگران دولت اکثر مردم فاقد بیمه درمانی بودندو هزینه درمانی را ازجیب خود پرداخت می نمودند.
وی به برکات بیمه سلامت وخدمات بزرگ آن اشاره کرد و افزود بیمه سلامت هم اکنون دارای ۵صندوق است.
به گفته وی ۷۲هزار نفر دراستان هم اکنون زیرپوشش بیمه همگانی است و
شلوغ ترین صندوق بیمه سلامت که در سال ۸۴راه اندازی شد به نام صندوق بیمه روستائیان، عشایر وشهرهای زیر۲۰هزار هم اکنون ۳۳۰هزارنفر عضودارد.
دکتر دهراب پور بیان کرد که ۸۶هزار نفر از کارکنان دولت و درصندوق اقشار شامل مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، ایثارگران، خانواده شهدا ، جانبازان ۴۰هزار نفر ودرصندوق بیمه ایرانیان کمتراز ۴۰۰نفر و درکل ۵۳۰ هزار بیمه شده معادل ۷۰درصد استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی بیان کرد که برخی از بیمه شدگان مشمول هم پوشانی با بیمه تامین اجتماعی هستند .
مدیرکل بیمه سلامت به نقش بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمددر
کاهش هزینه درمانی مردم اشاره کرد وگفت: بیمه شدگان مشمول ۹۰درصد تخفیف هزینه بستری در بیمارستان های دولتی و ۷۰درصد تخیف درمان سرپایی شامل ویزیت پزشک، آزمایش و رادیولوژی هستند و برای دهک های اول تاسوم تخفیف دربستری تا ۹۵درصد و ۸۰درصد خدمات سرپایی صورت می گیرد.
به گفته وی درسال جدید دولت ومجلس شش هزارمیلیارد تومان برای کمک به پوشش کسانی که فاقد پوشش درمانی هستند اعتبار اختصاص دادند و پوشش افراد بدون بیمه از ۴۵هزار، امسال ۷۲هزار نفر رسید وامکان
پوشش بیمه رایگان برای دیگر افراد بدون بیمه فراهم است .
وی به توجه دولت سیزدهم به حمایت از جوانی جمعیت و زوج های نابارور اشاره کرد وگفت که تاکنون ۱۶۲میلیون تومان برای درمان زوج های ناباور هزینه شد.
وی گفت دراستان دومرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و
مرکز نازایی کوثر دربیمارستان شهیدجلیل فعالیت دارد و
پزشکان متخصص خانواده ها را به این مراکز ارجاع می دهند وتنها ۱۰درصد تعرفه از آنها گرفته می شود و ۴۰درصد زنان نابارور تاکنون از خدمات درمانی این مراکز جواب مثبت گرفته اند.
۱۱۳بار بیماران نازایی به مراکز درمانی نازایی استان مراجعه کرده اند که از سایر استانها ازجمله خوزستان و بوشهر نیز به این مراکز رجوع دارند ودراین راستا سطح ۲ خدمات این مراکز نیازمند ارتقا است
وی از رسانه ها خواست تا درزمینه اطلاع رسانی ۹۰درصدی خدمات رایگان مراکز نازایی باهدف کمک به آگاهی افراد نیازمند این نوع درمان بیش از پیش اقدام نمایند.
مدیرکل بیمه سلامت افزود :یکی دیگر از خدمات ویژه بیمه سلامت خدمات توان بخشی معلولان است که همه معلولان با تخفیف ۷۰درصدی می توانند از خدمات مراکز توان بخشی بخشی استفاده کنند زیرا دولت سقف بیمه ای مراکز توان بخشی را برداشت.
وی راه اندازی صندوق حمایت بیماران صعب العلاج را یاد آورشد افزود خدمات این صندوق از ۵ بیماری خاص تالاسمی ماژور، هموفیلی ،ام اس دیالیز،پیوند کلیه به ۲۶بیماری تعمیم داده شد و در یک جهش بزرگ مشکل خدمات درمانی بیماران سرطانی ازجمله شیمی درمانی و پرتودرمانی حل شد.
وی بیان کرد ببماران خاص برای دریافت خدماتربیمه سلامت با استفاداز دفاترپیشخوان در یک سامانه ثبت می کنند وپس از بررسی مدارک واسناد پزشکی مشمول بیمه سلامت می شوند.
دکتر دهرابپور با بیانراینکه طرح “دارویار ” یک اتفاق خوب و جراحی بزرگ در اقتصاد کشور بود گفت قبلا داروبا ارز ترجیحی خرید میشد و قاچاق دارو یک معضل بزرگ اقتصادی بوداما باحذف ارز ترجیحی قیمت دارو آزاد وبالا رفت اما قیمت برای مردم زیرپوشش اضافه نشد.
وب به پرداخت بدهی های بیمه سلامت اشاره کرد وگفت در
سال ۱۴۰۱بیمه سلامت دراستان ۹۷میلیاردتومان به به حساب دانشگاه واریز کرد و بخش خصوصی ۳۴میلیارد وازاین طریق پول بیمارستان ها و داروخانه به روز پرداخت می شود.
به گفته وی بیمه سلامت از ۱۲۰۰موسسه مستقل و غیرمستقل خدمت درمانی خرید می کند .
وی باتاکید به لزوم پرداخت حقوق پزشکان افزود که ۱۲۰ دکترو۱۰۰ماما درحوزه بیمه روستایی فعالیت دارد وجا دارد که حقوق پزشکان وماما به موقع پرداخت می شود.

منتشر شده در :2022/10/29 - 12:10|شناسه خبر: 80164 179 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه