امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۳۴:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیازمند اختصاص ردیف بودجه مستقل است

سرهنگ «آسمند» گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود گذشت حدود ۳۵ سال از پایان دفاع مقدس، هنوز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برخوردار نیست و در حال حاضر احداث این مرکز مهم‌ترین اولویت‌ حوزه دفاع مقدس استان است.

به گزارش راه ملت و به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه‌های این اداره‌کل، اظهار داشت: این استان با وجود گذشت حدود ۳۵ سال از پایان دفاع مقدس، هنوز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برخوردار نیست و در حال حاضر احداث این مرکز مهم‌ترین اولویت‌ حوزه دفاع مقدس استان است.

وی افزود: زمین مرکز فرهنگی به وسعت ۱۳ هزار مترمربع در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفته و حدود یک ماه پیش، عملیات اجرایی آن شروع شد که طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری اعتباراتی به صورت استانی و ملی برای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در نظر گرفته شده اما لازم است نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر اختصاص ردیف بودجه جداگانه‌ای برای این پروژه باشند.

آسمند تشییع و تدفین شهدای گمنام در مناطق مختلف را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: شهدای گمنام در ۲۳ نقطه از استان کهگیلویه و بویراحمد آرمیده‌اند که فقط در یکی از نقاط هنوز یادمان احداث نشده اما اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است، با این حال توسعه و ساماندهی سایر یادمان‌ها نیز مد نظر است.

وی از تولید و چاپ بیش از ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در طول سال خبر داد و ابراز کرد: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف تاریخ شفاهی، خاطره، زندگینامه شهدا، داستان، نمایشنامه و غیره چاپ و به بازار نشر عرضه می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در طول سال، مبادله موافقت‌نامه با ۱۸ نهاد و دستگاه اجرایی در استان، شناسایی و جمع‌آوری اسناد دوران دفاع مقدس و چاپ و تولید کتاب‌های مرجع اسنادی و تجلیل از نویسندگان و هنرمندان دفاع مقدس را از دیگر اقدامات این اداره‌کل عنوان کرد.

آسمند از تولید حدود ۲۰ عنوان کتاب صوتی در طول سال خبر داد و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد عکس و اسناد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تولید فیلم دفاع مقدس، اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس، برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر، داستان، خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی، آموزش راویان راهیان نور، نظارت بر تدریس دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، تولید محتوا در فضای مجازی و برگزاری همایش‌های متعدد از دیگر اقدامات مهم این اداره‌کل است.

وی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل عنوان و خاطرنشان کرد: در این دانشنامه باید نقش استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت علمی نگارش شود تا منبع جامع و کاملی برای پژوهشگران و محققان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره‌کل وظایف زیادی بر عهده دارد و با توجه به آسیب‌های جدی در جامعه، می‌طلبد که زینب‌وار پیام دفاع مقدس و مقاومت اسلامی را به نسل جدید انتقال دهیم.

منتشر شده در :2022/11/21 - 11:11|شناسه خبر: 80492 170 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه