امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۱۱:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست هم اندیشی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بانکهای عامل

شست هم اندیشی کمیته امداد با مدیران و روسای بانکهای عامل کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و مدیران بانکهای عامل در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، نشست هم اندیشی کمیته امداد با بانکهای عامل کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و مدیران بانکهای عامل استان به منظور رفع موانع و مشکلات در روند پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۶، در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، ضمن تقدیر از همکاری بانکهای عامل با نهادهای حمایتی گفت: هرچند شرایط گردش سرمایه در استان خیلی قوی نیست ولی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ یک تکلیف قانونی است که باید انجام شود.
وی خواستار تسهیل در روند اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ شد و گفت: بانک‌ها موظفند در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶  سال ۱۴۰۱ با یک رویکرد ویژه، تسهیلگری و مساعدت بیشتری کنند زیرا براساس گزارش‌های اعلام شده، بانک‌ها در خصوص منابع و پرداخت این تسهیلات محدودیتی ندارند و نیاز است تا در این خصوص اهتمام ورزند.
احمدزاده تأکیدکرد: بانکهای عامل استان باید تا پایان دی ماه سال جاری، ۷۵ درصد و تا ۱۵ اسفندماه، ۱۰۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی را پرداخت کنند.
 قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نشست به درخواست کمیته امداد و معاونت اشتغال مرکز و همکاری و تأکید استاندار استان، جهت رفع موانع و مشکلات جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶ به جامعه هدف کمیته امداد برگزار شده است.
مبشری گفت: براساس برنامه ریاست جمهوری قرار است یک میلیون شغل در سال جاری در کشور اجرا شود که سهم کمیته امداد کشور ۵۰۰ هزار شغل و در راستای آن سهم اشتغال زایی کمیته امداد استان ۸۱۰۰ شغل است.
مبشری تصریح کرد: در این خصوص از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۰۰ طرح اشتغال زایی توسط مددجویان این نهاد اجرایی شده است و ۲۶۰۲ مورد آن در سامانه رصد ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه سهمیه اختصاص یافته به اشتغال کمیته امداد در سال جاری ۴۱۰ میلیارد تومان بوده که ۳۹۰ میلیارد تومان آن به بانکها ابلاغ شده و ۱۷۳ میلیارد تومان آن را  تاکنون بانکهای عامل پرداخت کرده اند.
مبشری با تقدیر از همکاری بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات مددجویی گفت: انتظار داریم بانکهای عامل در فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری تسهیلات تکلیفی خود را پرداخت و هرچه سریع تر نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند.
شایسته ذکر است در این نشست مدیران و نمایندگان بانک های عامل استان نیز ضمن بیان موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات بانکهای خود، بر رویکرد تعاملی با نهادهای حمایتی تأکرده و جهت پرداخت تسهیلات باقی مانده تا پایان سال جاری قول مساعد دادند.

منتشر شده در :2023/01/01 - 10:01|شناسه خبر: 80877 189 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه