امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۳۷:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مسئول نمایندگی دفتر ولی‌فقیه در سپاه فتح؛ حاج قاسم با استعانت از بصیرت انقلابی گفتمان انقلاب و مقاومت را ترویج و تکثیر کرد/مکتب شهید سلیمانی همان مکتب پیامبر است

مسئول نمایندگی دفتر ولی‌فقیه در سپاه فتح گفت: حاج قاسم با استعانت از بصیرت انقلابی و با استقامتی که در کارها داشت جبهه بزرگ در غرب آسیا تشکیل داد و گفتمان انقلاب و مقاومت را ترویج و تکثیر کرد.

به گزارش راه ملت از یاسوج، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک امروز در نشست تعاملی با رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: روشن کردن افکار عمومی وظیفه مهمی است که بر عهده رسانه ها گذاشته شده است شما هم می‌توانید اذهان مردم را روشن کنید و هم اینکه از مسئولان مطالبه داشته باشید و مشکلات مردم را پیگیری کنید لذا در قالب قلم و تریبون تبلیغی باید به معنای واقعی تبیین و روشنگری توسط رسانه ها در جامعه انجام شود.

مسئول نمایندگی دفتر ولی‌فقیه در سپاه فتح گفت: ماموریت ذاتی اصحاب رسانه تبیین و روشنگری است همچنین مطالبه‌گری که در راستای رفع مشکلات و معضلات جامعه باشد و در این خصوص رسالت سنگینی بر عهده دارید.

این مسئول در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در جنگ ترکیبی اخیر و جنگ همه جانبه ای که علیه ما رخ داد استکبار جهانی از ابزار رسانه‌ای و تبلیغات نهایت استفاده را برد سایت‌های متعدد و ۲۰۰ رادیو و تلویزیون برای این کار تاسیس شد تا شبانه روز علیه ملت ایران بمباران تبلیغاتی شود و با تزویر و دروغ رسانه‌ای حقایق را وارونه جلوه دهند هر چند مردم مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی و معیشتی دارند اما هرگز این هجمه ها و بمباران‌های تبلیغاتی روی آن ها اثر نگذاشت و دست از انقلاب و نظام نکشیدند.

وی با بیان اینکه جبهه استکبار تنها رسانه برون‌مرزی ما یعنی پرس‌تی‌وی را برنتافت افزود: این نشان دهنده دروغگویی کسانی است که از دموکراسی و آزادی بیان حرف می‌زنند.

حجت‌الاسلام سیروس حکمتی نیک در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع اصحاب رسانه استان گفت: موضوع بصیرت موضوع مهم و با ارزش در مقابل استکبار است سکوت خواص بر اثر بی بصیرتی است این سکوت موجب انحراف خواهد شد کسانی که بصیرت دارند به موقع اتخاذ موضع می‌کنند.

وی افزود: موضوع صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و ناملایمات موضوع مهمی است که باید با روحیه جهادی مثل حاج قاسم در مقابل مشکلات ایستادگی کرد و همچنین باید نسبت به موضوعات مختلف آگاهی کافی داشته باشیم اگر این سه ویژگی در انسان وجود داشته باشد حق را از ناحق به خوبی تشخیص خواهد داد و هرگز در فتنه ها و بحران ها سکوت نخواهد کرد.

حکمتی به کلید واژه استقامت اشاره کرد و گفت: حاج قاسم با استعانت از بصیرت انقلابی و با استقامتی که در کارها داشت جبهه بزرگ در غرب آسیا تشکیل داد و گفتمان انقلاب و مقاومت را ترویج و تکثیر کرد.

وی با بیان اینکه در عرصه مقاومت از نگاه قرآن کریم همیشه ۲ دشمن بیرونی و درونی وجود دارد گفت: منظور از بیرونی همه جبهه استکبار و همچنین منافقین هستند که آنها را هم باید جزو دسته بیرونی حساب کرد اما دسته درونی افرادی در داخل هستند که بصیرت لازم را نداشته و راه را از بیراهه تشخیص نمی‌دهند این اتفاقات در صد اسلام نیز رخ داد که نمونه آن یزید بن معاویه بود.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه خطری نظام جمهوری اسلامی را تهدید نمی کند یادآور شد: مردم ایران بصیرت بالایی دارند هر چند در زمینه مادی و اقتصادی مشکلاتی وجود دارد اما هرگز آموزه های دینی و آرمان‌های انقلاب را کنار نمی‌گذارند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان شاخص های مکتب حاج قاسم گفت: حاج قاسم مکتب و مدرسه درس آموز برای ماست که از تعابیر رهبری در خصوص آن شهید والامقام است، شهادتش تاثیر گذارتر از زندگی‌اش بود وقتی میگوییم حاج قاسم یک مکتب است یعنی که مکتب، مکتب امام و مکتب امام یعنی مکتب ائمه و پیامبر و مکتب پیامبر نیز همان مکتب الهی است.

این مسئول در سپاه فتح یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی عمارگونه و مالک گونه در جنگ های مختلف حضور یافت و در عرصه سیاسی به تبیین گفتمان انقلاب پرداخت و خروجی این مکتب یعنی که بعد از شهادت حاج قاسم مقیاس جبهه مقاومت از غرب آسیا به مقیاس جهانی تبدیل می‌شود و نمونه‌ای از آن را در حرکت عظیم ۲۵ میلیونی اربعین مشاهده می‌کنیم.

حکمتی به شاخص‌های مکتب حاج قاسم اشاره کرد و گفت: عشق به آموزه های دین و تقید به احکام دینی رمز موفقیت او برای چهره شدن بود کسی که حتی راه را برای فرار و پشیمانی داعشی ها باز می‌گذاشت.

این مسئول افزود: ارادت به اهل بیت از شاخص های دیگر مکتب حاج قاسم است، حاج قاسم اهل معنویت بود،دشمن شناسی حاج قاسم هم یکی دیگر از شاخصه‌های بسیار مهم است چرا که حاج قاسم معتقد بود دشمن اصلی داعش و تکفیری‌ها نیستند بلکه آمریکا و استکبار جهانی است.

وی،به شاخص های حاج قاسم اشاره کرد و گفت: برای حاج قاسم انقلابی بودن و ولایت پذیر بودن مهم بود سلیقه های سیاسی از نظر حاج قاسم هیچ اهمیتی نداشت که او را به یک الگوی جهادی و انقلابی در یک مکتب جهانی به نام مکتب حاج قاسم تبدیل کرد.

منتشر شده در :2023/01/01 - 11:01|شناسه خبر: 80933 257 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه