امروز :دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۴۸:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد روز سه‌شنبه نهم اسفند ماه ۱۴۰۱در دهمین نشست شورای اداری این استان معرفی شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایسنا؛ “علی شهابی نسب”، رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولین گفت: در دولت جدید توفیق خدمت به مردم استان را داشتم، از استاندار که در این مدت حمایت کاملی از حوزه تحت مدیریت من داشتند، از حمایت های سازمان برنامه و بودجه، از ۷ نماینده ای که در دوره مدیریت خود با آن ها کار کردم، از رسانه ها و همکاران خود در سازمان مدیریت که با من همکاری و همراهی داشتند تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد، دومین استان نفت خیز کشور با ۲۰ درصد تولید نفت و گاز کشور است، افزود: در سال ۹۹ اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰۰میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۴۶ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ به ۱۵۵۰ میلیارد تومان و در در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ این میزان به ۲۰۳۵ میلیارد تومان رسید. اعتبارات سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۷۸درصد رشد داشت که در سال بعد ۳۴ درصد و در لایحه بودجه سال آینده نیز ۳۱درصد رشد داشت.

شهابی نسب اظهارکرد: از سال ۹۹ تا کنون ۱۳۷۱ پروژه عمرانی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سد آبریز گفت: این حق استان کهگیلویه و بویراحمد است همه مجوزهای آن گرفته شده اما در وزارت نیرو نیازمند اقداماتی است و امیدواریم که در سال آینده این پروژه کلنگ آن بر زمین زده شود.

شهابی نسب تصریح کرد: سد تنگ سرخ از مهمترین دغدغه های من بوده که امیدوارم با اعتبارات ۱۶۰ میلیارد تومانی که از محل ماده ۵۶ اخذ شده و هم اکنون پیشرفت ۴۴ درصدی دارد و هم اکنون ۶۳۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

استان را با بغض ترک می کنم

وی ادامه داد: مردم بدانند که برای پروژه ملی محور “پاتاوه – دهدشت” که از پروژه های سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ بوده، یکی از آرزوهای من برای بهره برداری بوده و حتی وقت، آبرو، جان و زندگی ام را پای این پروژه گذاشتم که خوشبختانه زیر بار ترافیک غیررسمی و محلی هم رفت و ان‌شاءالله تا مردادماه سال آینده به بهره برداری کامل برسد و آرزوی ۳۰ ساله مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برآورده می شود.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع ۶۵۰۹ میلیارد تومان مصوبه در سفر اول رئیس جمهور به استان داشته یام که تاکنون ۴۷ درصد از این مصوبات محقق شده است.

شهابی نسب ادامه داد: نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۹ درصد بود که در سال گذشته این میزان به ۹.۱درصد رسید و در پاییز سال ۱۴۰۱ به ۷.۶ درصد رسید.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد زمانی در زمینه نرخ تورم اولین استان کشور بود، تاکید کرد: هم اکنون به جایگاه ۱۹ رسیده ایم.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از همه حلالیت می طلبم، هیچ‌گاه به کسی بی احترامی نکردم، اگر پاسخ تلفنی را ندادم حتما در جلسه بودم و بعد از آن تماس گرفته ام. مال و اموالم را قبل و بعد از مدیریت بررسی کنند و بدانید هیچ افزوده ای نداشته ام و شاید اموالم کاهش هم یافته است.

شهابی نسب بیان کرد: ناملایمات و نامهربانی‌هایی هم دیده ام، همه را می بخشم و از خداوند برای همه آرزوی عاقبت به خیری دارم. بعد از ۳۱ سال کار در سازمان مدیریت با بغض استان را ترک می کنم اما مطمئن باشید در هر کجا باشم برای پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش می کنم و در آخر هم برای آقای شاهینی(رئیس جدید) آرزوی توفیق دارم.

توجه سازمان برنامه و بودجه کشور برای رشد کهگیلویه و بویراحمد

“رامین میرزایی”، رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست از رشد ۲۵.۱ درصدی اعتبارات عمرانی استان خبر داد و گفت: خوشحالم برای دومین بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردم، تا جایی که بتوانم در زمینه بودجه این استان اعم از هزینه‌ای و عمرانی به کهگیلویه و بویراحمد کمک خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه اعتبارات عمرانی در سطح کشور رشد ۱۵ درصدی داشتیم اما استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتبارات نفت، توازن و تبصره ۱۴ رشد ۲۵.۱ درصدی داشت که این مساله را به فال نیک می‌گیریم.

میرزایی با اشاره به تخصیص اعتبارات اظهارکرد: دولت در یک ماه اخیر اقدامات ارزشمندی برای تخصیص نقدینگی داشت به طوری که تخصیص عمرانی در بخش استانی ۵۸ درصد بود اما این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۹ درصد است.

رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد طی روزهای اخیر خبر داد.

میرزایی با بیان اینکه ۲۳ دستگاه استانی بودجه هزینه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص یافته در این بخش ۳۰.۷ درصد بوده که رشد استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۶.۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه از آقای شاهینی (رئیس جدید)انتظارات زیاد و مطالباتی داریم که خواسته مردم استان و ما است، تصریح کرد: با توجه به اسناد بالا دستی حتما نقشه راه برای استان کهگیلویه و بویراحمد تهیه و تدوین شود، پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در اولویت قرار گیرد چراکه اولویت در سازمان مدیریت به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه تمام مهم است.

رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: نظارت بر پروژه‌های عمرانی و اعتبارات هزینه‌ای در اولویت قرار داشته باشد، رشد اقتصادی ۸ درصدی که ۴.۵ درصد حوزه سرمایه‌گذاری و ۳.۵ درصد بهره‌وری است مدنظر باشد، آموزش مدیران و کارکنان و تهیه بانک اطلاعاتی از مدیران جوان مدنظر باشد.

میرزایی با بیان اینکه علاقمند هستیم که استان کهگیلویه و بویراحمد شتاب بیشتری در توسعه داشته باشد، ادامه داد: حیف است از رونق صنعت گردشگری در این استان غافل باشیم و در سازمان مدیریت، خودم را وقف این استان خواهم کرد.

آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی

همچنین سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات نفت سه درصد است که از سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود تغییر نگرشی در این زمینه داشته باشند و سهم اعتبارات استان نفت خیز بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد را از نفت افزایش دهند.

وی افزود: بیشترین آب کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است اما هیچ بهره‌ای از آب نمی‌بریم و تنها سیل و خسارت آب‌ها سهم استان است که خواستار اختصاص سهم آبی استان هستیم.

احمد زاده اظهارکرد: این نشست شورای اداری و برنامه ریزی بصورت مشترک برگزار شده است و دلیل تاخیر در جلسه شورای اداری هم حضور مسئولین سازمان برنامه و بودجه برای تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا پیوند را به عنوان معاون توسعه منابع به شورای اداری معرفی کرد و با اشاره دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دکتر غلام نژاد رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیران انقلابی و ولایی را در این دانشگاه چینش کرد و جاودان سیرت رئیس فعلی باید همان راه را در چینش نیروهای ولایی و انقلابی ادامه دهد.

احمدزاده با اشاره به تغییر و تحول در سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از خدمات علی شهابی رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای شاهینی از نیروهای تحصیل کرده و اهل استان بوشهر بوده که دارای دو مدرک دکترای برنامه ریزی و مالی است.

وی در خصوص پروسه معرفی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه در خود مرکز افراد را گزینش می کردند تصریح کرد: تعدادی را به ما معرفی کردند که مصاحبه با آنها گرفتیم و در میان آنها آقای شاهینی را پسندیدیم که سازمان برنامه و بودجه نیز وی را به عنوان ریاست این دستگاه در استان معرفی کرد و ایشان رزومه خیلی خوبی دارند و از خانواده شهدا هستند. مروز همچنین شهابی نسب را به عنوان یک نیروی پای کار و از مفاخر استان تودیع می کنیم ضمن اینکه باید بگویم از سازمان برنامه و بودجه خودشان اقدام به تغییر کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه از دکتر شهابی نسب در جاهای دیگر استفاده کند چرا که در این مدتی که من حضور داشتم عملکرد وی بسیار خوب و قابل تقدیر است.

احمد زاده با اشاره در پیش بودن به تعطیلات نوروز گفت: عید ملی را گرامی بداریم و برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی آماده باشیم و خدمات لازم در این زمینه بخصوص از سوی شهرداران و فرمانداران دیده شود.

مدیران توجه بیشتری به نماز جماعت داشته باشند

همچنین “حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم”، امام جمعه موقت یاسوج در خصوص اهمال در برگزاری نماز جماعت در برخی از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد تذکر داد و گفت: مدیران باید توجه بیشتری به نماز جماعت داشته باشند.

وی خطاب به استاندار اظهارکرد: از مدیران خودتان بخواهید تا توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

موسوی اعظم با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور خطاب به استانداران معاون سیاسی و فرمانداران بیان کرد: در شهرستانها با هماهنگی امام جمعه و فرماندار باید مراسمات مذهبی از جمله مراسم نیمه شعبان باشکوه برگزار شود و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

رویکردم برنامه‌ای با گرایش توسعه‌ای است

“جهانگیر شاهینی”، رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رویکرد که برای استان دارد، گفت: رویکردم برنامه‌ای با گرایش توسعه‌ای است و با استفاده از همه ابزارها سعی در توسعه این استان داریم.

وی افزود: بزرگترین استعداد و ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد نیروی انسانی و منابع طبیعی است که براساس سند آمایش استانی و شهرستانی برنامه‌ها را پیش خواهیم برد.

شاهینی با بیان اینکه لر هستم و به لر بودنم افتخار می‌کنم، اظهارکرد: از همه می‌خواهم به جای ایراد گرفتن در جهت پیشرفت و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد ارائه دهند تا دست به دست هم این استان را به جایگاهی که مدنظر است برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد اعتبارات کشور در وزارتخانه‌هاست که مدیران باید برای گرفتن اعتبار پیگیری و رایزنی کنند و تمام ظرفیت‌های ملی را احصا و از آنها استفاده خواهیم کرد.

شاهینی با اشاره به روش‌های جدید جذب اعتبارات تصریح کرد: باید از روش‌های جدید برای جذب اعتبارات بهره ببریم. تهاتر نفت را داریم که متأسفانه برای عده‌ای هست برای عده دیگری نه. فایناس‌ها، صندوق توسعه ملی و … دیگر منابع هستند که باید از آن‌ها بهره ببریم.

وی تدوین نقشه راه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست و ادامه داد: هیچ اتفاق توسعه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌افتد، اگر نقشه راه نباشد.

اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها دیده شود

سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز خواستار برگزاری خوب جشن‌های نیمه شعبان شد و از رئیس اداره امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه خواست اعتبارات فرهنگی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی تهیه و تدارک ببینند.

برگزاری نمایشگاه نوروزی در همه شهرستانها

همچنین سید احسان عسکری، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز برنامه‌هایی برای ایام عید داشت که فرمانداران تیم‌های خود را برای نظارت بر بازار و جلوگیری از کسری در بازار فعال کنند.

وی افزود: مقداری گوشت و مرغ منجمد در استان است که فرمانداران پیگیری کنند تا سهمیه آنها اختصاص داده شود.

عسکری عنوان کرد: در تمام شهرستان‌ها نمایشگاه نوروزی برگزار شود، ضمن اینکه هیچ کشتارگاهی نباید در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تعطیل شود و بدون وقفه خدمات عرضه شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی بیان کرد: مدیران آمادگی اجرای این طرح را داشته باشند.

گفتنی است که در دهمین نشست شورای اداری استان طی امسال که با حضور اعضای شورا و رامین میرزایی-رئیس امور استان‌ها و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، “جهانگیر شاهینی” به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات دو سال و دو ماهه( ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹) “علی شهابی نسب” رئیس سابق این سازمان تجلیل شد.


انتهای پیام

منتشر شده در :2023/02/28 - 06:02|شناسه خبر: 81739 250 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه