امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۹:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خودروهای متخلف در ایام نوروز ، نمره منفی و ۷۲ساعت توقیف می شوند/ توصیه‌های نوروزی رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توصیه‌های خود به مسافران نوروزی را بیان کرد: راننده و همه سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند؛ از تلفن همراه استفاده نکنند و هنگام خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.

به گزارش راه ملت و به نقل از کبنا، سرهنگ ویسی پور رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ی سال نو گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم و متأسفانه در این ایام میزان تصادفات در کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش پیدا می‌کند، با سرهنگ بهنام ویسی‌پور رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت‌وگویی داشته‌ایم.
وی اظهار داشت: جاده‌های این استان اکثراً کوهستانی، و به صورت رفت و برگشت هستند. همچنین این راه‌ها دارای پیچ مرکب هستند و به دلیل کوهستانی بودن، زاویه دید در آنها کم است.
وی گفت: بر اساس جلساتی که داشته‌ایم، باید تا قبل از تعطیلات حتماً جاده‌های اصلی استان مجهز شوند؛ تلاش بر این است در محور یاسوج-اصفهان، جداکننده فیزیکی نصب شود تا ایمنی یبیشتری در جاده‌ها داشته باشیم.
سرهنگ ویسی پور در ادامه به طرح نوروزی سال جدید اشاره کرد و گفت: طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه همزمان با سراسر کشور و با حضور همه سازمان‌های امدادی و خدماتی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه پلیس هم از همه امکانات خود استفاده خواهد کرد، گفت: آمادگی کامل و صد درصد را خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: در طول طرح نوروزی، برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان خواهیم داشت و خودروهای متخلف، علاوه بر نمره منفی، به مدت ۷۲ ساعت نیز توقیف خواهند شد.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مردم نسبت به قوانین و مقررات پایبند هستند، گفت: زمینه ساز بسیاری از حوادث رانندگی، تخلفات حادثه‌سازی است که توسط همین ۵ درصد انجام می‌شود.

سرهنگ ویسی‌پور یکی از علل اصلی تصادفات را سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: تصادفی نیست که سرعت در آن دخیل نباشد؛ ۴۴ درصد حوادث رانندگی ناشی از سرعت غیرمطمئنه است.
وی در ادامه به علل بیش از ۸۵ درصد حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، استفاده از تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی و عدم توجه به جلو از جمله عواملی هستند که بیش از ۸۵ درصد حوادث رانندگی در سطح استان ناشی از آنهاست.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توصیه‌های خود به مسافران نوروزی را بیان کرد: راننده و همه سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند؛ از تلفن همراه استفاده نکنند و هنگام خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.

وی یکی از مهمترین مشکلات در جاده‌های استان را کمربندی یاسوج عنوان کرد و گفت: مشکل این کمربندی وجود معارض است و بخش قابل توجهی از حوادث ما در همین کمربندی اتفاق می‌افتد.

منتشر شده در :2023/03/05 - 06:03|شناسه خبر: 81938 153 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه