امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۱۲:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کاشت درختان مثمر در مناطق حفاظت شده گچساران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، گفت : در مناطقی که سنوات گذشته دچار آسیب شده اند درختان مثمر انگور و انجیر سازگار با شرایط منطقه غرس شد که استفاده حیوانی و انسانی دارند.

به گزارش راه ملت و به نقل از گروه رسانه ای تابش – رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در سنوات گذشته و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی بر کاشت درختان مثمر در فضای سبز شهری و دیگر مکان ها تاکید ویژه ای داشتند .
برهمین اساس – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ و همزمان با هفته منابع طبیعی، از کاشت درختان مثمر در منطقه حفاظت شده کوه دیل در شهرستان گچساران خبر داد .
اسلام جاودان خرد گفت : مطابق با بیانات مقام معظم رهبری و حساسیت ایشان در خصوص کاشت درختان مثمر ، اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در بخشی از مناطق تحت مدیریت خود که سنوات گذشته بنا به آتش سوزی ، خشکسالی و دیگر دلایل درختان آن از بین رفته است اقدام به کاشت درختان مثمری نموده که استفاده های انسانی و حیات وحش داشته باشد .
وی با اشاره به اینکه درختان غرس شده عمدتا” سازگار باطبیعت اند افزود: کارشناسان محیط زیست شهرستان گچساران از گونه های انگور و انجیرسفید مناطق گرمسیری استفاده نموده که سازگار با شرایط منطقه است .
جاودان خرد تصریح کرد : با همت محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران ۵۰ اصله نهال انجیر سفید و ۳۰ اصله درخت انگور در محدوده جان پناه منطقه حفاظت شده دیل غرس شد.

منتشر شده در :2023/03/06 - 10:03|شناسه خبر: 82008 149 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه