امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۵۵:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تشریح بخشی از خدمات فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از زاویه دید یک رسانه دانشجویی؛ انصافم آرزوست!/ کم‌لطفی برخی رسانه‌ها به اجرای رویدادهای هنری توسط فرهنگ و ارشاد استان/ وقتی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای جشن‌های اعیاد شعبانیه سنگ تمام می‌گذارد

به قول اهل قلم و اندیشه‌ای قلم‌ها تفنگ‌های بی‌صدا هستند حال آنکه رسالت رسانه آگاهی‌بخشی به دور از غوغا سالاری و حاشیه سازی برای رسیدن به هدف نهایی که همان توسعه یافتگی است اما در این میان برخی رسانه‌ها به جای آنکه یاری رسان برای شتاب‌دهی به قطار توسعه باشند چوب لای چرخ توسعه می‌گذارند.

به گزارش راه ملت؛ ۱۹ بهمن ماه سال گذشته با انتشار خبری مبنی بر انتصاب امین درخشان به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نور امیدی در دل‌ اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان روشن شد؛ چرا که وی نه تنها فرزند بومی استان بود و همین امتیاز مدیر پروازی نبودن و عرق داشتن خود موجبات تسلی خاطر اهالی فرهنگ و هنر را فراهم می‌کرد بلکه از بدنه خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد و دانش آموخته حوزه رسانه بود.

هم‌ دل و هم زبانی با اهالی فرهنگ و هنر و ابتکارات بدیع وی از زمان آغاز به کار تاکنون موجبات تحسین بسیاری از هنرمندان و مسئولان شاخص استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان را فراهم آورده است.

حضور میدانی درخشان و تیم حوزه فرهنگ و ارشاد در شهرستان‌های استان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شور و شعف بیش از پیش را در استان برپا کرد تا جایی که رسانه‌های منصف و حرفه‌ای استان بر این مهم صحه می‌گذارند.

یکی از تفاوت‌های محسوس با دوره‌های مدیریتی در حوزه فرهنگ و ارشاد اجرا و برگزاری برنامه‌های شاخص ملی و استانی برای نخستین بار در استان بود که در گذشته خلا این چنین برنامه‌هایی به شدت احساس می‌شد.

برگزاری نخستین کنگره ملی “شعر آفتاب ظهور” با حضور شاعران آئینی یک روز پیش از جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در یاسوج، برگزاری نخستین جشنواره استانی “نقالی و پرده‌خوانی” مهدویت و انقلاب اسلامی در گچساران، برپایی جشن “میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار”، ویژه برنامه‌های خوشنویسی “مشق ظهور”،مراسم هفتگی مهدویت و شناخت امام زمان (عج)، اجرای سرود سلام فرمانده، برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و….تنها بخش کوچکی از این برنامه‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

جامعیت و توجه به اقشار مختلف مردم و جامعه هدف فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جای خود قابل تامل است از جمله برگزاری ورک شاپ‌های هنری برای علاقمندان به این حوزه، برپایی ایستگاه‌های نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری نشست‌های تخصصی با اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و جامعه قرآنی استان ،انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با نهادهای دیگر برای توسعه برنامه‌های فرهنگی استان و نشست‌های شعر و ادب از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی این نهاد فرهنگی است.

گستره اجرای برنامه‌های فرهنگ و ارشاد استان و عزم امین درخشان برای تمرکز زدایی از مرکز استان نیز قابل تقدیر است تا بوی ناب هنر در همه مناطق استان از زیلایی تا دیشموک و از ممبی تا بوستان باشت بپیچد.

تلاقی هنر و اندیشه‌های ناب مذهبی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگ و ارشاد استان کاملا مشهود است و این مهم هنری است که در دوره‌های مدیریتی گذشته کمتر شاهد آن بودیم.

بخشی از فعالیت‌های حوزه فرهنگ و ارشاد در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که ارشاد استان از این قافله نیز عقب نمانده و با اهدای کتاب رایگان، یار مهربان را به آغوش دوستدارانش رساند.

بدون شک نقد و نقد پذیری، لازمه‌ی یک جامعه‌ی زنده، پویا و خواهان پیشرفت و تعالی است آن هم حوزه ارشاد که خود به مثابه پدر فرهنگ و هنر یک استان است اما می‌طلبد نقدها از روی انصاف و با درایت مطرح شده و نقد سازنده هماره با ارائه پیشنهادات منطقی همراه است.

اینکه برخی رسانه‌ها در پوشش و انعکاس فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین نهاد فرهنگی این استان سیاست خاموشی را در پیش بگیرند جای بسی تامل است اما غم‌انگیز تر این است که مثل صیادی همواره در کمین باشند تا شاید شکار به شکارگاه بیاید حال آنکه نمی‌دانند رسالت رسانه مچ‌گیری نیست بلکه رسانه به عنوان منادیان رکن چهارم دموکراسی و مظهر عدالت طلبی باید به مهندسی افکار عمومی بپردازند و با آگاهی‌بخشی و انتقاد به موقع در جهت توسعه این استان گام بردارند نه اینکه خودم مانع توسعه بوده و در خدمت مفسدان قرار گیرند.

 تو خود حدیث مفصل بخوان از این مُجمل!

منتشر شده در :2023/03/09 - 11:03|شناسه خبر: 82223 979 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه