امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۵۳:۴۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان؛ عملیات اجرایی پروژه خلیج فارس در سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود/ اطلس جغرافیایی و “جی.آی.اس” ۲۲۳ امامزاده در کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسیده است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌ها صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ عملیات عمرانی پروژه خلیج فارس از سوی بنیاد توسعه موقوفات کشور در زمینی به مساحت ۳۴۰۰ متر مربع، سه طبقه تجاری با زیر بنای ۸۵۰۰ متر مربع و سه طبقه پارکینگ با زیربنای ۱۰هزار و ۲۰۰ متر مربع طی قرار دادی با شرکت انفاق مشهد پس از ماه مبارک رمضان شروع می شود.

به گزارش راه ملت؛ حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در گفتگو با خبرنگاران افزود: ۲۲۵ امامزاده و بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: ۱۴۰۰موقوفه منفعتی و انتفاعی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از این تعداد ۵۹ موقوفه منفعتی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دو موقوفه مهم و منفعتی استان موقوفه ریحانه گچساران که جهت اسکان دختران بی سرپرست و بدسرپرست و موقوفه طاهری که در جهت نیت واقف استفاده و هزینه می شوند.

نصیرالاسلام تصریح کرد: تلاش داریم که با احیا برخی موقوفه های منفعتی استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است که از جمله این موقوفات ۱۲ هکتاری دهدشت آمار موقوفات منفعتی استان چند برابر شود.

وی ادامه داد: احیای موقوفه امامزاده شمس الدین باشت، امامزاده ضامن باشت، امامزاده خاتونین مارگون را در حال پیگیری هستیم که با احیای این موقوفات، وضعیت موقوفه منفعتی استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان رتبه ۲۹ یا ۳۰ را در بین استان‌های کشور در زمینه موقوفه دارد.

نصیر الاسلامی تاکید کرد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌ها صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ عملیات عمرانی پروژه خلیج فارس از سوی بنیاد توسعه موقوفات کشور در زمینی به مساحت ۳۴۰۰ متر مربع، سه طبقه تجاری با زیر بنای ۸۵۰۰ متر مربع و سه طبقه پارکینگ با زیربنای ۱۰هزار و ۲۰۰ متر مربع طی قرار دادی با شرکت انفاق مشهد پس از ماه مبارک رمضان شروع می شود.

وی اظهارکرد: از ۲۲۵ امامزاده استان کهگیلویه و بویراحمد اطلس جغرافیایی و “جی.آی.اس” ۲۲۳ امامزاده این استان به پایان رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین اطلس جغرافیایی و “جی.آی.اس” ۱۶۵ رقبه شهرستان بویراحمد نیز به اتمام رسید.

نصیر الاسلامی افزود: طی امسال عملیات عمرانی در بیشتر امامزادگان استان در حال انجام است.

وی اظهارکرد: طی امسال دو اداره اوقاف شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه که تا کنون مستاجر بودند در ساختمان جیدید  مستقر شده و از این وضعیت خارج شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح قرار دوازدهم در استان خاطرنشان کرد: در روزهای دوازدهم هر برج طرح مومنانه کمک به فقرا و نیازمندان اطراف امامزادگان شاخص استان اجرا می شود.

نصیر الاسلامی با اشاره به اجرای “طرح آرامش بهاری” و “ضیافت الهی” در ۳۰ امامزاده و بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم اردیبهشت ماه و پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برنامه تحویل سال نو، مداحی، ادعیه و زیارت، مسابقات فرهنگی، برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به سوالات و شبهات شرعی، قرائت قرآن، مسابقات فرهنگی، محفل اُنس با قرآن و نقاشی کودک از جمله برنامه های این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اسکان موقت زائران و مسافران در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در برخی امامزادگان انجام می شود.

نصیر الاسلامی با اشاره به اقتصاد گردشگری مذهبی تاکید کرد: می توانیم مشکلات اقتصادی پیرامون امامزادگان شاخص را با اجرای طرح”شمیم خدمت” و ایجاد کارگاههای کوچک به معیشت، درآمد و اشتغال مردم این مناطق کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: طی دهه فجر انقلاب اسلامی و نیمه شعبان بیشترین و با کیفیت ترین برنامه ها را در حرم امامزادگان استان برگزار کردیم.

منتشر شده در :2023/03/13 - 04:03|شناسه خبر: 82338 135 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه