امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۳:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت ۱۰۰ هزار اقامت مسافر نوروزی را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت اقامتی مسافران نوروری در سطح کل استان تا ۱۰۰ هزار نفر در اقامتگاه های رسمی و سایر موارد پیش بینی شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایرنا؛ “سعید طالبی پور” در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی رسمی تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

طالبی پور افزود: علاوه بر مکان های رسمی، فضای مدارس، سالن های ورزشی و هلال احمر، شهرداری ها و … با پیش بینی شرایط خاص و حتی بارندگی در ایام نوروز، مجموعا تا ۱۰۰ هزار ظرفیت اقامت در نظر گرفته شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع اداره کل آموزش و پرورش استان پیش تر اظهار داشت: ۱۲پایگاه و ۱۶۳ آموزشگاه در قالب یک هزار و ۲۶۱ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی ۱۴۰۲ در استان مهیا شد.

“ایمان سبحان نژاد” با اشاره به درجه بندی کلاس ها برای اسکان مسافران گفت: ۲۷ کلاس ویژه ،۳۸۲ کلاس در گروه الف ،۵۲۴ کلاس در گروه ب و ۲۴۸ کلاس در گروه ج با دارا بودن امکانات رفاهی دراختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در مبادی ورودی شهرهای استان، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، غرفه های محلی، جشنوارهای بومی محلی و مواردی نظیر اینها انجام می شود.

طالبی پور به تیم های نظارتی در ایام نوروزی اشاره کرد و گفت: ۱۸ تیم نظارتی و بازرسی متشکل از سازمان های مرتبط خدمات سفرهای نوروزی در سطح استان ها را رصد می کنند.

وی تاکید کرد: نظارت از مراکز اقامتی و پذیرایی و مراکز اقامتی موقت شامل کمپ‌ها، مهمانسراها، خانه مسافر و کلاس‌های درس آموزش‌ وپرورش به صورت گروهی و با حضور نماینده های از میراث فرهنگی، بهداشت، آموزش و پرورش، صنعت و معدن، تعزیرات و … انجام می شود.

تغییر خدمات دهی کاروانسرای شهر “دهدشت” نسبت به سال های گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان به خدمات متفاوت کاروانسرای شهر “دهدشت” اشاره کرد و گفت: با واگذاری خدمات این بافت تاریخی به بخش خصوصی، تغییر نوع خدمات دهی آن نسبت به سال های گذشته، آن را تبدیل به یک مجتمع فرهنگی و هنری کرده است.

طالبی پور با بیان اینکه مجموعه این کاروانسرا در ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، اظهار داشت: با مرمت و بازسازی این مکان تاریخی حجره های این مجموعه برای خدمات دهی متفاوت اعم از اسکان، پذیرایی و برگزاری کنسرت و نمایشگاه های و جشنوارهای مختلف، در حال آماده سازی است.

وی به پیش بینی ۱۰ حجره اسکان در این مجموعه اشاره کرد و گفت: خدمات این مکان تاریخی در طول سال دایر است چرا که خدمات آن را برای ۲۰ سال در اختیار بخش خصوصی قرار داده شد.

طالبی پور به استقبال خوب مردم از برگزاری کنسرت زنده در ماه گذشته در همین مکان تاریخی اشاره کرد و تصریح کرد: با راه اندازی کامل، این مجموعه تاریخی به مرکز فرهنگی و هنری شهر دهدشت تبدیل می شود.

گفتنی است؛ بافت قدیمی بلاد شاپور با ۴۵ هکتار وسعت، یکی از بزرگترین بافت های تاریخی کشور به شمار می آمد اگرچه این بافت به دلایل توسعه شهرنشینی تخریب شد و هم اینک ۳۷ هکتار از این شهر قدیمی باقی مانده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

منتشر شده در :2023/03/13 - 05:03|شناسه خبر: 82347 152 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه