امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۵۷:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ تمدید مجدد مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جایزه ادبی یوسف

سرهنگ «آسمند» از تمدید مجدد مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جایزه ادبی یوسف (جشنواره داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) تا پایان خرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش راه ملت؛ سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یاسوج، اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های متعدد نویسندگان و داستان‌نویسان، مهلت ارسال آثار به دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف (جشنواره داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) تا پایان خرداد ۱۴۰۲ تمدید شد.

وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در دو بخش بزرگسال و نوجوان و یک بخش ویژه برگزار می‌شود، افزود: در بخش‌های بزرگسال و نوجوان موضوع اصلی داستان ارسالی باید حوزه دفاع مقدس و رزمندگان اسلام باشد، ضمن اینکه داستان بخش نوجوان باید طبق معیار‌های داستان نوجوان و برای این گروه سنی نوشته شده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع بخش ویژه دوازدهمین جایزه ادبی یوسف نیز «وحدت ملی، ایران قوی» است که موضوع و مضمون داستان ارسالی در این بخش باید با توجه به این شعار باشد.

آسمند خاطرنشان کرد: حجم اثر ارسالی به دوازدهمین جایزه ادبی یوسف باید از چهار هزار کلمه تجاوز نکند و علاوه بر این، داستان‌های ارسالی باید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد و با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، نویسندگان فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

وی عنوان کرد: آثار باید به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود و لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای داستان ارسالی درج شده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال آثار وجود ندارد و توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداختن به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته‌ شده دفاع مقدس استان و استفاده از زبان و گویش‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

آسمند متذکر شد: داستان‌های منتخب در استان، برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی به دبیرخانه ملی جایزه ارسال خواهد شد و در بخش ملی جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: جایزه نفر اول جشنواره در هر بخش ۱۵۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس، جایزه نفر دوم در هر بخش ۱۲۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس و جایزه نفر سوم در هر بخش ۱۰۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان خرداد ۱۴۰۲ به دبیرخانه جشنواره به آدرس یاسوج، خیابان شاهد ۱۱، پلاک ۸، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و یا از طریق پیام‌رسان‌های «ایتا»، «سروش» و «بله» به شماره ۰۹۲۱۶۷۳۰۷۳۶ ارسال کنند.

منتشر شده در :2023/04/07 - 03:04|شناسه خبر: 82952 160 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه