امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۵۱:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با اجرای گشت مشترک استاندارد و تعزیرات حکومتی، انجام شد؛ الزام شیرینی فروشی های استان کهگیلویه و بویراحمد به خالص فروشی

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از اجرای گشت مشترک استاندارد و تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: الزام شیرینی فروشی های استان کهگیلویه و بویراحمد به خالص فروشی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل استاندارد استان با تاکید بر اینکه مقابله با کم‌فروشی از اولویت‌های کاری سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت: در راستای اجرای این سیاست‌ و برنامه‌ سازمان ملی استاندارد ایران، این اداره‌کل نیز با اتحادیه مربوطه، اتاق اصناف، ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان مکاتباتی را داشته و در خصوص خالص فروشی شیرینی، زولبیا و بامیه به مشتریان، اطلاع‌رسانی لازم را به صنف متبوع و به ویژه اتحادیه صنف قنادان و شیرینی‌فروشی‌ها انجام داده است.
بهمن رحمتی با اشاره به اینکه در جریان بازرسی‌های ویژه ماه مبارک رمضان که توسط بازرسان استاندارد و تعزیرات حکومتی استان انجام شد، در بیشتر مراجعات صورت گرفته در قنادی‌ها، کم‌فروشی و عدم خالص‌فروشی مشاهده شده‌است، ادامه داد: با توجه به احتساب قیمت تمام شده جعبه در قیمت گذاری اولیه و تعیین نرخ شیرینی، زولبیا و بامیه، به قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها تذکر داده می‌شود که در صورت عدم خالص‌فروشی شامل محاسبه وزن جعبه و سینی، مرتکب تخلف شده و پرونده ایشان با ارسال به مراجع ذیصلاح، جهت طی مراحل و برخورد قانونی، پیگیری خواهد شد.
رحمتی خاطر نشان کرد: در بازرسی های صورت گرفته از شیرینی فروشی های شهر یاسوج، پرونده ۳ قنادی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد قانونی ارسال می شود.
این مقام مسؤول ضمن تاکید بر رعایت حقوق مصرف کنندگان، از شهروندان خواست با مطالبه‌گری هنگام خرید از مراکز مذکور از فروشندگان شیرینی بخواهند که خالص‌فروشی را رعایت کنند.
رحمتی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از این دست، مراتب را با شماره‌ تلفن های ۱۵۱۷ و ۳۳۳۳۷۵۸۰  اطلاع دهند.

منتشر شده در :2023/04/11 - 08:04|شناسه خبر: 83062 307 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه