امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۲۹:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۱۲۰۰ میلیارد ریال غرامت به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال غرامت در سال زراعی جاری به بهره بردارانی که محصولات آنان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داشته، پرداخت شده است.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایرنا؛ بهنام فرح بخش اظهار داشت:این میزان غرامت برای جبران خسارت های ناشی از حوادثی مانند سیل، خشکسالی و سایر سوانح طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی تاکید کرد:برآورد خسارت ها مطابق شیوه نامه های جدید با استفاده از کارشناسان مجرب از راهکارهای صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای رضایتمندی بهره برداران انجام می گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:در سال زراعی جاری بهره برداران استان در تمام زیربخش های کشاورزی مبلغ ۲۸۸ میلیارد ریال بعنوان حق بیمه پرداخت کردند.

وی تصریح کرد:سال زراعی جاری بیش از ۶۲هزار فقره بیمه نامه در زیربخش های مختلف در سطح استان صادر شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:بخش زراعت با بیش از ۷۵هزار هکتار، باغستان ها با ۹هزار هکتار و دام به تعداد ۱۷۹هزار راس بیشترین سطوح بیمه ای در استان را داراست.

فرح بخش ابراز کرد: بهره برداران برای قرار دادن محصولاتی مانند دام،آبزیان و سایر محصولات بهاره زیرپوشش حمایت های بیمه ای اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت وقوع هرگونه خسارت یا بلایایی طبیعی به بهترین شکل ممکن از فعالان و بیمه گذاران حمایت شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال زراعی جاری با تلاش مضاعف در خصوص ترویج،آموزش و اشاعه فرهنگ بیمه ای در سطح استان اقدام های گسترده ای صورت گرفته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیمه کشاورزی یکی از ابزارهای مهم دولت و بانک کشاورزی در جهت مدیریت ریسک و حمایت از تولید می باشد.

فرح بخش افزود:به علت وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان ، زیربخش های مختلف کشاورزی هر ساله با عوامل خطر متعددی از جمله(خشکسالی،سیل ،سرماویخبندان و سایر عوامل خطر قهری طبیعی و انواع بیماری های دامی)مواجه می شود که صندوق بیمه کشاورزی با حمایت مناسب از طرح های جهش تولید در دیمزارها و کشاورزی قراردادی که مورد تاکید مقام عالی وزارت است با لحاظ تخفیف ۲۰ درصدی و تدوین طرح های بیمه ای جدید حمایت چشمگیری از بخش کشاورزی استان داشته است.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود و این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

منتشر شده در :2023/04/18 - 05:04|شناسه خبر: 83310 156 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه