امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۲۰:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

 با حضور مسئولان کشوری و استانی، دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایسنا؛ سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مواد مخدر یک پدیده شوم، خانمان سوز و ویرانگر است که سلامتی و زندگی ها را به خطر می اندازد و آسیب‌های زیادی را در پی دارد.

وی افزود: همه افرادی که دلشان برای مردم می سوزد وظیفه دارند که در جهت مقابله و پیشگیری از مواد مخدر پای کار بیایند و مقابله شامل پیشگیر و نَفس مبارزه است.

احمد زاده با بیان اینکه تغییرات مدیریتی امری طبیعی و عادی است، اظهارکرد: از آقای رضایی دبیر سابق تشکر می کنم ایشان از خانواده مذهبی و شناخته شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: آقای اسماعیلی رئیس سابق دانشگاه آزاد گچساران بودند و از فرهیختگان استان و آشنا به مسایل اجتماعی هستند و امیدواریم با حضور ایشان گامهای جدیدی برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر در استان برداشته شود.

محمدهادی عسگری، مدیرکل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر در کنار دبیرخانه شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر، دستگاه‌ها وظایف ذاتی دارند که با در کنار هم این وظایف مبارزه با مواد مخدر را جلو ببریم.

وی افزود: امر خطیر مبارزه با مواد مخدر مردمی ساز و اجتماعی شود و همه دستگاهها با استفاده از همه ظرفیتها در حوزه های مختلف پای کار بیایند.

عسگری اظهارکرد: همه دستگاهها بر برنامه های پیشگیرانه مبنی بر کارهای مردمی و تشکل‌ها و گروه‌های جهادی با توجه به اقدامات و کارهای نوآورانه اهتمام داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برنامه های پیشگیرانه و افزایش تاب آوری خاطرنشان کرد: امسال در ۱۸ منطقه دانشگاهی کشور برنامه کاهش رفتاری پرخطر را پیاده کرده ایم و این برنامه استمرار خواهد یافت.

عسکگری با اشاره به اجرای پروژه یاری‌گران زندگی در محیط های مختلف کار و آموزشی تصریح کرد: طرح “یاریگران روستا” در پنج استان کشور بصورت آزمایشی اجرا شده و قرار است که ۳۰ درصد روستاهای کشور که شناسایی شده اند، کانون یاریگران، مردم پایه و مشارکت محور تشکیل شود.

همچنین “حسین اسماعیلی”، دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلاش می کنم که با کمک و تعامل با مجموعه دانشگاهیان استان برای مبارزه با مواد مخدر گام های مثبتی برداریم.

وی با بیان اینکه برای خدمت به مردم استان پا به این عرصه گذاشتم،  افزود: ساختمان اداری دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در شان استان نیست که تقاضای کمک و مساعدت از سوی استاندار و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را دارم.

سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: طی  سال گذشته در ۱۱۱۱مدرسه و هفت مرکز تولیدی استان طرح یاریگران زندگی اجرا شد. همچنین به پنج هزار نفر در استان آموزش در جهت پیشگیری و مقابله با مواد مخدر  داده شد.

همچنین سرهنگ جهانبخش محمدی سیرت، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۰۰کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۶۹ کیلوگرم افزایش ۱۷درصدی نشان می دهد.

وی افزود: طی این مدت خودروهای توقیفی در این رابطه ۹۲ درصد و باندهای متلاشی شده ۵۰ درصد افزایش داشت.

سید ناصر رضایی، دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح استان معتاد متجاهر دیده نمی شود.

وی افزود: ساختمان اداری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان استیجاری است اعتبار لازم برای ساخت اختصاص داده شد اما زمین برای ساخت نداریم.

رضایی یکی دیگر از مشکلات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را نداشتن پارکینگ عنوان و اظهارکرد: هم اکنون ۴۰۰ خودرو توقیفی در رابطه با مواد مخدر داریم که در این زمینه نیازمند پارکینگ در استان هستیم.

گفتنی است که طی حکمی از سوی اسکندر مومنی- دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، حسین اسماعیلی که پیش از این رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران بوده به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب و در این مراسم معرفی شد و از زحمات ۹ سال و حدود ۱۱ ماهه سید ناصر رضایی در این مسئولیت تقدیر شد.

منتشر شده در :2023/04/28 - 02:04|شناسه خبر: 83547 134 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه