امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۵۹:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معلمان برتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند+تصاویر

مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت؛ حسنعلی عزت خواه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: روح حاکم بر آموزش و پرورش استان روح خدمت برای پیشبرد اهداف متعالی این نهاد بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: معلمان معماران تمدن اسلامی هستند که برای ساختن این معماری به مصالحی همچون راهبری و مدیریت، برنامه درسی، فضا و تجهیزات، تامین و تخصیص منابع مالی، پژوهش و ارزشیابی و موارد دیگر هستند.

عزت‌خواه اظهارکرد: برای نخستین بار از هفت نفر از مدیران ادوار مختلف آموزش و پرورش کهگیلویه ‌و بویراحمد دعوت شده است که پیشرفت های امروز این اداره کل در استان محصول تلاش همین مدیران بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به منظور رسیدن به اهداف متعالی که برای این نهاد در دولت سیزدهم مشخص شده از بهره گیری از نظر همه صاحبنظران برای داشتن آموزش و پرورش قوی و در تراز انقلاب اسلامی است.

عزت خواه تصریح کرد: آئین رونمایی از نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت در استان به زودی برگزار می شود تا از همه مطالب و نظرات همه صاحبنظران بهره برده شود تا به تعالی و توسعه در این نهاد برسیم.

همچنین آیت اله سید نصیر حسینی، امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی ها می خواستند آموزش و پرورش را کم اهمیت جلوه دهند، چنانچه بخواهیم در هر عرصه ای پیشرفت کنیم راهش از آموزش و پرورش است.

وی افزود: زیرساختی ترین مسئله آموزش و پرورش معلم است و اکنون سرمایه های عظیم ملت در دستان آموزش و پرورش است. بی ثباتی در حوزه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش پسندیده نیست زیرا همه سرمایه های ما در دستان آموزش و پرورش است.

حسینی اظهار کرد: باید همه مسئولان توجه ویژه ای به مقوله آموزش و پرورش داشته باشند و در این حوزه هر گونه هزینه سرمایه گذاری است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رسالت آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی در شان و تراز انقلاب اسلامی است و نباید بگذاریم دانش آموزان در فضای بی در و پیکر مجازی رها شوند. به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اندیشه های طاغوتی کنار رفته و اندیشه های الهی جایگزین شده است.

آیت اله حسینی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به اعتلای فرهنگی منجر شود و چنانچه آموزش و پرورش نباشد انسان ها به نقطه صفر و حتی عقب تر بر می گردند. جامعه ای که در جهالت است به مقام انسانی راه نمی یابد و در رنج و ناآگاهی فرو خواهند رفت.

وی بیان کرد: اولین معلم برای انسان خداست و خداوند انسان را عالم و اندیشمند می خواهد.

مصطفی عطاران، نماینده عالی وزارت آموزش وپرورش در ادامه این نشست گفت: شهید مرتضی مطهری به واسطه داشتن ویژگی های منحصر به فرد از جمله زمان شناسی، دارای احاطه علمی، اهل ضیانت از نفس، انسانی پخته، اهل پیش مطالعه و دیگر موارد معلم انقلاب نام نهاده شده است.

وی افزود: شهید مطهری با نشر کتاب های پرمحتوا و به دلیل زمان شناسی مناسب از انحراف بسیاری از افراد در آن دوران جلوگیری کرد.
نماینده وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اهل مبارزه با انحرافات، راستگویی، آزاده بودن، تواضع، شجاع بودن، با انصاف بودن و مشورت با شاگردانش از دیگر ویژگی های ایشان بود.

عطاران اظهار کرد: شهید مطهری در ابتدا خود را ساخت و سپس به تعلیم و تربیت دانش آموزان پرداخت.

مهدی روشنفکر”، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: معلمان و تلاش گران عرصه آموزش سرمایه‌های کشور هستند وهم آن‌ها برای دست‌یابی به آرمان‌های انقلاب تلاش کنند.

وی با تبریک هفته معلم و همچنین با گرامی داشت و یاد ونام همه‌کسانی که در ریل آموزش و تربیت مجموعه آموزش‌و پرورش استان تلاش داشتند، تقدیروتشکر کرد و افزود: معلم عزیز زنده‌یاد خواهش نیک، تلاش و یادش هرگز فراموش نخواهد شد و در مناسبت‌های مختلفی او از فعالان آموزش‌وپرورش و مطالبه گری می‌کرد.

وی با یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای آموزش‌و پرورش، جامعه فرهنگی و کشور را گرامی داشت و اظهارکرد: در مناسبت‌های مختلف و مکان‌های گوناگون بیان کردم، هیچ موضوعی را بر آموزش‌وپرورش و معلمی ترجیح نمی‌دهم و بااینکه از این فضا فاصله گرفتم تعلق‌خاطر به جامعه فرهنگی ‌و دانشگاه فرهنگیان و جایگاهی معلمی دارم.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با انقلاب اسلامی شاهد تحول و آموزش در حوزه آموزش‌وپرورش بودیم، خاطرنشان کرد: امثال دکتر ملک حسینی‌ها، نیک اقبال‌ها، شهید ایزدپناه‌ها از چهره‌های ماندگار فرهنگی و معلمی در استان هستند و کسانی هستند که آوازه ملی و فراملی پیدا کردند.

روشنفکر تصریح کرد: امثال مرحوم آیت‌الله ملک حسینی و مرحوم آمیراحمد تقوی از پیشگامان عرصه فرهنگ و دین‌داری هستند و باوجود زمینه‌ها مختلف برای حضور دیگر مناطق کشور ترجیح دادند در همین استان درراه اعتلای فرهنگ و اخلاق و معنویت استان تلاش کردند.

وی با تأکید بااینکه باید تاریخ ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه که مزین به نام و هفته معلم است تأمل کرد، ادامه داد: اینکه چرا به این نام، (روز معلم) نام‌گذاری شده است، شهید مطهری در کتاب انسان در قرآن به فضیلت‌های انسان مانند تقوا، دین‌داری و اخلاق او اشاره می‌کند، شهید مطهری با نگاه جامع خود ارزش و وزن انسان را توصیف می‌کند و جایگاه معلم باوجودی چنین انسانی ارزشمند و فرهیخته تعریف‌شده است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نباید نگاه به آموزش‌ و پرورش نگاه هزینه‌ای باشد بلکه هزینه‌ها سرمایه‌گذاری برای کشور است.

روشنفکر به لزوم توجه به آرمان‌های انقلاب با تلاش معلمان اشاره و تاکید کرد: معلمان و تلاش گران عرصه آموزش سرمایه‌های کشور هستند وهم آن‌ها برای دست‌یابی به آرمان‌های انقلاب تلاش کنند.

وی اظهارکرد: شهید مطهری با اندیشه‌هایش الگو شد تا معلمان ویژگی‌های همچون شهید مطهری را داشته باشند، شهید مطهری در یک عرصه با اندیشه‌های الحادی مبارزه می‌کرد و از طرفی دیگر در سنگر علم و دانش، معلمی می‌کرد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به تلاش‌های دولت و مجلس برای اجرای مطلوب طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: در ۱۲ سال گذشته پیش‌بینی از اجرای معلمان را سخت می‌دانستند اما با کمک مجلس و آموزش و تحقیقات مجلس و دولت سرانجام این طرح اجرایی شد و در این طرح هرچند گلایه‌هایی وجود اما تلاش برای رفع مشکلات ادامه دارد.

روشنفکر افزود: تا امروز بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان برای این طرح رتبه‌بندی تخصیص پیداکرده است، نظام رتبه‌بندی به موضوع افزایش کیفیت آموزش و اقتصاد معلمان توسط دولت و مجلس موردتوجه قرارگرفته است، آیین‌نامه رتبه‌بندی ۲۷ بار چکش‌کاری شد و اشکالات بعد از تبادل‌نظر موردبررسی و سعی در حل مشکلات قرارگرفته است تا وضع امروزی مشاهده شود و سبب رضایت ۷۰ درصدی شود و تلاش برای رضایت ۳۰ درصد مابقی وجود دارد.

وی به پیگیری موضوع همسان‌سازی با تلاش‌های مجموعه مجلس اشاره و تصریح کرد: در هفته‌های آینده کمیته‌ای در خصوص همسان‌سازی، مطالبات رهبری معلم انقلاب و دیگر موضوعات دنبال خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساماندهی منابع آموزش‌وپرورش یکی از فرمان‌ها رهبری معلم انقلاب در مجلس بررسی می‌شود.

روشنفکر بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار نفر در حوزه آموزش، معلم و نیروهای اداری کمبود وجود دارد که از طریق‌های مختلف سعی در جذب داشتند اما این موضوع زیبنده آموزش‌وپرورش نیست بلکه باید به سمت دانشگاه فرهنگیان حرکت کرد.

گفتنی است که در پایان این مراسم که روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در یاسوج با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، از ۱۰ معلم و مدیر نمونه استان تجلیل شد.

منبع: افتوخبر

منتشر شده در :2023/05/06 - 09:05|شناسه خبر: 83892 165 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه