امروز :دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۸:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد؛ شناسایی ۷۰۰۹بیمار خاص و صعب العلاج نیازمند در استان کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد از
شناسایی ۷۰۰۹بیمار خاص و صعب العلاج نیازمند در استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان ماه سال گذشته، گفت: ۷۰۰۹ نفر نشاندار و از خدمات صندوق استفاده نمودند که از این تعداد ۱۹۹۷ نفر از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت درخواست خود را ثبت نمودند.

عزیزی افزود: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه “شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران” و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

به گفته وی در این مدت قریب به ۲۷/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه های گزاف درمان از دوش آن ها و خانواده هایشان برداشته شد.

وی افزود: در سوم آبان ماه ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج با پوشش ۱۰۴ بیماری خاص و صعب العلاج با تزریق بودجه ۲۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰میلیار ریال رونمایی شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان در ادامه با اشاره به اینکه بهره مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص وصعب العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور است، گفت: روزانه تعدادی از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می دهند و به نوعی نشان دار می شوند.

عزیزی گفت : براساس داده های موجود تعداد ۷۰۰۹ بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد هستند که از این تعداد ۱۱۲۱ نفر جزو بیماران خاص تلاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.

وی تاکید کرد: تمام این بیماران باید در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا در بخش دارو قریب به صد درصد هزینه های بسته خدمتی این بیماران در بخش های دولتی و ۸۰ درصد هزینه ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

محسن عزیزی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.

به گفته وی بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

منتشر شده در :2023/05/07 - 04:05|شناسه خبر: 83939 145 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه