امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۱۴:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم؛ آیین رونمایی از ۴ عنوان کتاب در کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب دو بال عقاب ایل تالیف کیهان ایمانی و ۳ عنوان کتاب داغ سیاوش، دردی کشان و آستان بندگی از تالیفات قاسم بدره با حضور محسن جبار نژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، کیهان ایمانی و قاسم بدره، نویسندگان کتابها، علی اصغر غفوری، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(ره) شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد،آیین رونمایی از کتاب دو بال عقاب ایل تالیف کیهان ایمانی و ۳ عنوان کتاب داغ سیاوش، دردی کشان و آستان بندگی از تالیفات قاسم بدره با حضور محسن جبار نژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، کیهان ایمانی و قاسم بدره، نویسندگان کتابها، علی اصغر غفوری، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(ره) شهر یاسوج برگزار شد.
محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اهمیت تفکر اظهار داشت:در شرایط کنونی به حوزه تفکر و اندیشه بسیار نیاز داریم و تفکر اساس و بنیاد همه چیز است، تفکر بنیاد فرهنگ و سیاست است و یک ساعت تفکر ممکن است تحولات بنیادین را در یک فرد بوجود آورد.

جبارنژاد در بخش دیگری از سخنانش زنده نگه داشتن میراث گذشتگان را امری بسیار با اهمیت خواند و بر لزوم تکریم شاعران و شاهنامه خوانان سنتی تاکید کردند.
وی ادامه داد:در واقع این شاعران و شاهنامه خوانان سنتی شعر را نخوانده اند بلکه به تعبیر حسین پناهی شعر را زندگی کرده اند.

علی اصغر غفوری، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج، ائمه و بزرگان دینی را کتاب خدا نامید که از طرف خداوند فرستاده شده اند تا ما حقایق را در وجود این بزرگان ببینیم.وی ادامه داد: معلم پدر انسان محسوب می شود و پیامبر اسلام می فرماید من و علی(ع) پدر این امت هستیم و ما همگی از لحاظ معنوی فرزندان آنها محسوب می شویم و پدر معنوی انسان در حال حاضر معلمان زحمتکش هستند و من خیلی خوشحالم که دو تن از معلمان بازنشسته با همتی بلند دست به تالیف این چند کتاب زده اند.

کیهان ایمانی، نویسنده کتاب دو بال عقاب ایل، اثرش را خاطرات سالهای تدریس از مدارس عشایری تا زمان بازنشتگی بر شمرد و انگیزه اصلی از تالیف این کتاب را، به رسم قدرشناسی از معلم و حامی فقید خود زنده یاد محمد بهمن بیگی همراه با داستان‌های تاریخی و فرهنگی ایلات و عشایر ایران خواند.

قاسم بدره، نویسنده کتابهای داغ سیاوش، دردی کشان و آستان بندگی تالیف این سه اثر را کمترین خدمت به جامعه فرهنگی و قشر ایثارگر و تمامی دوستداران آیین و سرزمین دانست و اظهار داشت: معتقدم به عنوان یک فرهنگی باید همیشه در سنگر مبارزه آماده و مجهز ایستاد و فضایل اخلاقی و آموزه های دین و فرهنگ را با ابزار هنر و شعر در جامعه انسانی و اسلامی اشاعه داد.

گفتنی است این برنامه با استقبال بسیار خوبی از سوی جامعه فرهنگیان و اعضا و کتابداران کتابخانه مرکزی یاسوج همراه بود.

منتشر شده در :2023/05/14 - 08:05|شناسه خبر: 84237 158 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه