امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۱۲:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ۴۰ رزمنده دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» از ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ۴۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در راستای دومین کنگره ملی شهدای این استان خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از دفاع پرس؛ سرهنگ پاسدار «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای این استان در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: در این راستا ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ۴۰ نفر از رزمندگان و ایثارگران استان در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین کار سوژه‌یابی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با همکاری شورای پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاریخ شفاهی یکی از شیوه‌های پژوهش در تاریخ است که به شرح و شناسایی وقایع، رویدادها و حوادث تاریخی بر اساس دیدگاه‌ها، شنیده‌ها و عملکرد شاهدان، ناظران و فعالان می‌پردازد.

این مسئول ابراز داشت: تاریخ شفاهی دفاع مقدس، ثبت خاطرات ایثارگرانی است که در دفاع مقدس حضور داشتند و مهم‌ترین هدف آن، ثبت خاطرات مبتنی بر واقعیت‌های تاریخی است که انتقال‌دهنده نمادهای فرهنگی این دوره زمانی به نسل آینده خواهد بود.

آسمند متذکر شد: گذر زمان و بالا رفتن سن رزمندگان دفاع مقدس، هم سبب دشوار شدن یادآوری خاطرات و ناگفته‌های آنان می‌شود و هم خاطره‌گو را با وسواس، تردید و مصلحت‌اندیشی روبه‌رو می‌کند که این موضوع اهمیت تسریع در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس را دوچندان کرده است.

منتشر شده در :2023/06/19 - 04:06|شناسه خبر: 85443 92 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه