امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۵۷:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای یادواره “شهدای پدخندق” در یاسوج برگزار شد/کهگیلویه و بویراحمد ۴ تیرماه میزبان عاشقان وطن است

بمنظور هر چه بهتر انجام گرفتن نخستین یادواره شهدای پد خندق ، که قرار است در چهارم تیرماه امسال در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود، نمایندگان رسانه ها و بخش های فرهنگی بنیاد شهید و سپاه فتح استان هم اندیشی کردند.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایرنا ،پد خندق، داستان رشادت ها و دلاوری های مردان غیوری از سرزمین دنای استوار است که از جان گذشتگی های آن ها برای همیشه در جریده تاریخ ثبت و هیچ گاه از یاد ها نخواهند رفت.

رزم حماسی پد خندق، جلوه ای از عاشورای حسینی دارد که در آن اسارت، شهادت و از خودگذشتگی ها یک به یک تکرار شدند. رزمی حماسی، که مملو از جانفشانی ها و خاطرات تلخ و شیرینی پیروزی حق علیه باطل است.

حماسه پدخندق برگ زرینی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد است که تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون رخ داد و رزمندگان در این عملیات غرورآفرین حضور گسترده و نقش محوری داشتند به طوری که ۸۷ نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند و ۷۸ نفر نیز از سوی دشمن اسیر و دهها نفر هم به افتخار جانبازی نائل آمدند.

بامداد چهارم تیرماه ۶۷ در روزهای پایانی جنگ، در منطقه هورالعظیم از جبهه های جنوب تک دشمن در منطقه جزیره مجنون و مقاومت دلیرانه تنها چند تن از غیور مردان برای همیشه در تاریخ این سرزمین نگاشته شد.

در این نشست هم اندیشی که در آستانه برگزاری نخستین یاداواره این شهدا در چهار تیرماه امسال در یاسوج برگزار می شود ، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملیات غرورآفرین پد خندق در دوران دفاع مقدس به نقش موثر رسانه ها در تبیین هر چه بیشتر این حماسه ماندگار پرداخت و از رسانه ها خواست تا با تولید محتوای لازم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این حماسه را برای نسل جوان و آیندگان تبیین و توضیح دهند.

سید ابوذر دیماد با اشاره به حماسه آفرینی رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس بویژه عملیات دشمن شکن پد خندق افزود: امکانات لازم برای حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در محل برگزاری این یادواره تدارک دیده شده است .

وی همچنین به برنامه های جنبی این یادواره اشاره کرد و اظهار کرد: نمایشگاهی را در جوار محل یادواره برپا کرده ایم که در آن جاده و پد خندق ترسیم شده تا مخاطبان و شرکت کنندگان در این یادواره به شرایط ان روز بیشتر واقف شوند.

در ادامه نمایندگان رسانه ها پیرامون هر چه بهتر برگزار شدن این یادواره اظهار نظر کردند.

منتشر شده در :2023/06/21 - 07:06|شناسه خبر: 85519 130 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه