امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۵۳:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گام های بلند منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

صبح امروز مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، معاونین وکارشناسان مربوطه اداره کل به همراه رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان از نهالستان آبشار یاسوج بازدید کردند.

به گزارش راه ملت و به نقل از خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛در این بازدید سعید جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: نهالستان آبشار یاسوج جزو بزرگترین نهالستان های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان این نهالستان نقش ویژه‌ای در اجرای طرح جهادی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال آینده خواهند داشت.۱۰۰۱۰۰۳۱۵۵_۱۲۶۶۵۱۵۳

جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از نهالستان آبشار یاسوج عملیات مراحل تولید وکاشت اصله نهال این نهالستان به سرعت در حال انجام است.

وی افزود:در حال حاضر ۶۰هزار اصلحه درخت صنوبر در نهالستان آبشار یاسوج تولید شده در حال آماده سازی برای کاشت هستند و۳۰هزار به شکل زمینی زربین با بذر کاشته شده است.۱۰۰۳۸۲۰۰۰۲_۱۲۶۶۵۳۷۲

جاوید بخت اظهار داشت:تا پایان سال ۱۴۰۲قرار است ۲۵۰هزار اصلح درخت در نهالستان آبشار یاسوج تولید وکاشت شود.

در ادامه این بازدید حیدر پور رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان روند روبه رشدی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت داشته و هرجایی نیاز به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در راستای تسریع تولید وکاشت نهال باشد مرکز تحقیقات وارد عمل خواهد شد وکمک کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواهد بود.

مرکز تحقیقات آموزش جهاد کشاورزی در سال‌های گذشته تقریبا همه ابعاد این طرح را بررسی کرده و درختان بومی هر منطقه شناسایی شده و کمیته علمی توصیه اکید به تولید وکاشت درختان بومی که سازگار با همان منطقه است را دارد.

منتشر شده در :2023/07/09 - 05:07|شناسه خبر: 85898 116 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه