امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۰۳:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در آستانه سفر رئیس جمهور: چهار طرح صنعتی زیرساختی در کهگیلویه و بویراحمد آماده بهره برداری شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور به استان، گفت: چهار طرح صنعتی زیرساختی شامل پتروشیمی گچساران، کارخانه قند یاسوج، کارخانه گیاهان دارویی گچساران (هربی فارمد) و ام دی اف حسینی در شهرک فرودگاه یاسوج آماده بهره برداری است.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایرنا؛ کریم روزبهان روز شنبه، اظهار کرد: استان در آستانه سفر رئیس جمهور است و نیازهای حوزه صنعت استان در بخش های مختلف احصا شده تا برای رفع آن ها چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان چهار طرح کلنگ زنی و چهار طرح افتتاح می شود که چهار طرح کلنگ زنی شامل پتروپالایشگاه گچساران، مینی پالایشگاه دهدشت، پتروشیمی چرام، اسید فسفریک و فسفات چرام هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۶ طرح مهم شامل پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، صنایع پلیمر گچساران، کارخانه قند یاسوج ، کارخانه هربی فارمد (گیاهان دارویی) و بیواتانول باشت جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود.

روزبهان تاکید کرد: پتروشیمی گچساران آماده افتتاح، کارخانه هربی فارمر (گیاهان دارویی) آماده افتتاح، کارخانه قند یاسوج آماده افتتاح، پتروشیمی دهدشت ۴۳ درصد، صنایع پلیمر گچساران ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بیواتانول باشت هم به دلیل عدم تعهدات مجری اجرایی نشده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تکمیل کارخانه بیواتانول باشت از مصوبات سفر نخست رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد است اما با وجود گذشتن ۲ سال از سفر هیات دولت به استان به دلایل مختلف کاری صورت نگرفت.

روزبهان ادامه داد: ۴۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای آن تصویب شده اما اعتبار مورد نیاز آن به دلایل مشخص هنوز تخصیص نیافته است و این طرح در مجموع به هزار میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد.

منتشر شده در :2023/07/09 - 05:07|شناسه خبر: 85929 96 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه