امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۳۴:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آذرفر؛ مصوبات سفر رئیس جمهور به استان با نیازمندی‌های عشایر ایران متناسب‌ بود/ ساخت ۷۰هزار سرپناه ایمن برای عشایر کشور

مدیرکل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح های مهم سفر دوم رئیس جمهور به استان در خصوص عشایر استان و کشور را تشریح کرد.

به گزارش راه ملت و به نقل از فصل جنوب؛ فضل الله آذرفرد با تاکید بر اینکه سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان برگ زرینی در تاریخ خدمت نظام به عشایر ایران بود که با اجرای مصوبات سفر برای عشایر ایران شاهد تحول عظیمی در حوزه عشایر خواهیم بود .

آذرفرد از ساخت ۷۰هزار سرپناه ایمن برای عشایر ایران خبر داد و افزود : این تعداد سرپناه با مشارکت سازمان امور عشایر ایران ، گروه‌های جهادی و خود عشایر در مناطق عشایری کشور ساخته خواهد شد .

راه‌اندازی ۳۸۰خانه بهداشت سیار تا پایان سال ۱۴۰۳در مناطق عشایری کشور، تامین و توزیع ۲۲۰هزار پنل تولید برق خورشیدی ظرف دو تا سه سال آینده توسط وزارت نیرو از دیگر مصوبه های سفر هیات دولت به استان در خصوص عشایر ایران بود که آذرفرد به آن اشاره داشت و خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گوشت قرمز از عشایر براساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و اختصاص زمین مناسب برای راه‌اندازی میادین عرضه و فروش دام عشایر از طریق وزارت جهاد کشاورزی از جمله این مصوبات است.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به بازدید و استقبال رئیس جمهور از نمونه طرح سرپناه احداث شده برای خانوارهای عشایری اشاره کرد و ادامه داد : این اقدام یک طرح اساسی سازمان برای ارتقای سطح زندگی عشایر، ساخت سرپناه‌های ایمن است که در همین ارتباط ۷۰هزار سرپناه ایمن توسط سازمان امور عشایر با مشارکت گروه‌های جهادی و خود عشایر در مناطق عشایری ساخته شود که می‌تواند در ایجاد رضایتمندی خانوارهای عشایری، نگهداشت عشایر در صحنه تولید و ارتقای رفاه آنان بسیار مؤثر باشد..

آذرفرد با تاکید بر اینکه درآمد اصلی عشایر متکی بر دام است خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی مستمر سال‌های اخیر و عدم پایداری در بازار فروش محصولات دامی عشایر و به تبع آن کاهش بعضاً درآمد عشایر موجب شده که سازمان امور عشایر به دنبال ایجاد راهکارهایی جدی برای نگهداشت این جامعه مولد و تلاشگر در مناطق عشایری و همچنین ایجاد راه‌های جدید برای افزایش درآمد عشایر باشد.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای تنوع‌بخشی به اشتغال و درآمد عشایر، چهار طرح مهم اقتصادی شامل توسعه صنایع دستی عشایر، توسعه گردشگری عشایر، توسعه کشت و جمع‌آوری گیاهان دارویی و توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری در دست اجرا است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این طرح‌ها سالانه به طور متوسط بیش از ۱۴۰میلیون تومان برای عشایر افزایش درآمد ایجاد شود و به نوعی حضور عشایر در مناطق عشایری به صورت نسبی با درآمد مکفی و اقتصادی تضمین می‌شود.

آذرفرد با بیان اینکه جامعه عشایری کشور با جمعیت ۱.۲میلیون نفر ۲۵درصد گوشت قرمز و ۳۵درصد صنایع دستی کشور را تأمین می‌کنند، گفت: عشایر یکی از ارکان اساسی تأمین امنیت اقتصادی و غذایی کشور هستند و از این جهت در کنار سایر توانمندی‌های اجتماعی و فرهنگی، این جامعه حائز اهمیت بسیار زیادی است.

منتشر شده در :2023/07/26 - 08:07|شناسه خبر: 86383 186 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه