امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۵۸:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد،مطرح کرد: تخصیص ۲۴۰ میلیارد تومان برای منابع طبیعی استان استان در سفر ریاست جمهوری

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در متمم سفر ریاست جمهوری ۲۴۰ میلیارد تومان برای منابع طبیعی استان استان تخصیص داده شد.

به گزارش راه ملت، سعید جاوید بخت عصر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: علیرغم مشکلات کمبود نیروی انسانی، با برنامه ریزی انجام شده پوشش حفاظتی مطلوبی در مناطق هدف محقق شد.

وی با اشاره به کمبود قرق بان در استان، ابراز داشت: به نسبت استانداردهای کشوری کمبود ۱٠۶ قرق بان را داریم که با تلاش‌های شکل گرفته مجوز جذب ۲۵ قرق بان اخذ شد.

جاوید بخت با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های منابع طبیعی، حفظ انفال و جنگل‌ها است، اظهار کرد: بلوک بندی استان با پوشش ۷٠ بلوک اجرایی و با تکیه بر «جنگل گردشی» توانستیم مناطق مختلف را حمایت پایشی کرده و حفاظت کنیم.

جاوید بخت با تاکید بر اینکه در متمم سفر ریاست جمهوری ۲۴۰ میلیارد تومان برای منابع طبیعی استان استان تخصیص داده شد، اظهار کرد: ۲۹ پروژه آبخیزداری در سفر دوم رئیس جمهوری از این محل کلنگ زنی شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آفت زدایی به فراخور مناطق هدف در حال اجراست، اظهار کرد: عملیات مقابله با آفت را داریم و در هزار هکتار از جنگل‌ها این مقابله محقق شد.

وی ابراز داشت: همچنین عملیات آفت زدایی و مقابله‌ای با پوشش ۵ هزار و ۵٠٠ هکتار از جنگل‌های آلوده را هدفگذاری کردیم.

جاوید بخت کاهش میزان تراکم افت جوانه خوار بلوط و در بحث آفت برگ خوار بلوط کاهش سطح و جمعیت تا ۵٠ درصد در عرصه به نسبت مدت مشابه قبل را از خروجی‌های اقدامات دانست.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به آتش سوزی‌های استان اشاره کرد و عنوان داشت: ۶۵٠ کیلومتر آتش بر در مناطق مختلف ایجاد و آموزش‌های مردم محور نیز محقق شد.

وی افزود: این مهم در راستای کاهش آتش سوزی‌ها و حراست از جنگل‌ها محقق شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹٠ درصد وسعت استان شامل منابع طبیعی است، عنوان کرد: ۲۳ درصد منابع آبی زاگرس از ظرفیت آبی استان تشکیل می‌شود.

جاوید بخت سرانه جنگل استان را با ۱.۲ درصد ۶ برابر میزان کشوری دانست و گفت: استان ما با تکیه بر این پتانسیل‌ها نیاز به توسعه دارد.

وی بر حفظ منابع طبیعی استان تاکید کرد و عنوان داشت: حفظ، احیا و توسعه منابع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کشف ۹ هزار و ۵٠٠ کیلوگرم چوب قاچاق

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از توقیف جاوید ۴۶ خودرو در محور قاچاق زغال و چوب خبر داد و گفت: ۹ هزار و ۱٠٠ کیلوگرم چوب و ۲ هزار و ۵٠٠ کیلوگرم زغال قاچاق کشف شد.

وی همچنین توزیع ۹٠ آبگرمکن خورشیدی را از دیگر اقدامات دانست.

منتشر شده در :2023/08/14 - 10:08|شناسه خبر: 86872 123 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه