امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۳۵:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تیم عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت شهرستان بویراحمد،اقدام کرد؛ آزادسازی ۵ هکتار زمین کشاورزی از چنگال ساخت و ساز غیرمجاز در یاسوج

آزادسازی ۵ هکتار زمین کشاورزی از چنگال ساخت و ساز غیرمجاز در یاسوج
تیم عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امروز با محوریت شهرستان بویراحمد، نسبت به رفع تصرف از پنج هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی در اطراف شهر یاسوج اقدام کردند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی جهاد‌کشاورزی استان؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه با بیان اینکه رسالت اصلی ما حفظ اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: یگان حفاظت امور اراضی و گشت سامانه ۱۳۱ این سازمان در سراسر استان بی‌وقفه بر تخلفات حوزه زمین نظارت می‌کند و این نظارت‌ها در شهرستان بویراحمد با توجه به محدودیت و ارزش بیشتر زمین به دلیل پوشش گسترده جنگل و مرتع، جدی‌تر و فشرده‌تر بوده که از همینجا از همکارانم در شهرستان بویراحمد قدردانی می‌کنم.

سید علی معتمدی‌پور افزود: به دنبال پیگیری گزارشات سامانه ۱۳۱ از سوی نیروهای یگان حفاظت جهاد کشاورزی شهرستان، مشخص شد که حدود ۵ هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی در منطقه اکبرآباد با متراژهای حدود ۲۰۰ متری قواره‌بندی و دیوارکشی شده و آماده ساخت و ساز و تغییر کاربری است، که بلافاصله اقدامات لازم از سوی جهاد کشاورزی شهرستان انجام و تمهیدات و تدارکات لازم صورت گرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: به دلیل حساسیت‌های حوزه زمین بسیاری از اقدامات جهاد کشاورزی در مبارزه با زمین‌خواری رسانه‌ای نشدند اما مردم و رسانه‌ها مطمئن باشند که جهاد کشاورزی روی تغییر کاربری اراضی کشاورزی مسامحه و کوتاهی نمی‌کند و با قدرت و‌ جدیت و با تکیه بر جایگاه این سازمان در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و حمایت دادستانی و مدیریت ارشد استان با هر تخلفی در این حوزه برخورد می‌کند.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی، برخورد قهری را آخرین راهکار برای کاهش تخلفات می‌داند و تلاش می‌کند با اقدامات رسانه‌ای و ترویجی آگاهی جامعه را در مورد قوانین مربوط به اراضی کشاورزی بالا ببرد تا برخی‌ها ندانسته در دام قانون و برخوردهای قهری نیفتند.
جهرم شاکریان نیز در همین زمینه گفت: امروز و با حضور نماینده دادستان، نیروهای کلانتری ۱۴، سرهنگ مطهری فرمانده یگان حفاظت استان و نیروهای یگان حفاظت شهرستان و مدیران و‌ معاونین جهاد کشاورزی نسبت به آزادسازی اراضی منطقه اکبراباد اقدام شد و اراضی کشاورزی به حالت اولیه و کاربری کشاورزی برگردانده شد.
سرپرست جدید جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد افزود: در اوایل سال جاری نیز در چند مورد اعمال قانون بر اساس تبصره ۲ از جمله در اراضی تل خسرو انجام شد که با اقدام به موقع همکاران تلاشگر یگان حفاظت از تغییر کاربری اراضی جلوگیری شد.
وی خط قرمز جهاد کشاورزی را صیانت و حراست از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان دانست‌ و تصریح کرد: برای پیشبرد و دستیابی به اهداف سازمان، اولین قدم حفظ منابع کشاورزی است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: سریع‌ترین اقدام در خصوص حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات است که از این پس بطور جدی‌تری در دستور کار قرار دارد.
شاکریان با قدردانی از حمایت رییس سازمان جهاد کشاورزی برای اعمال قانون و برخورد بدون مماشات با متخلفین، تاکید کرد: به افراد سودجو هشدار می‌دهیم در صورت مشاهده هر گونه اقدام غیرقانونی در محدوده اراضی کشاورزی و باغات، بدون هیچگونه ملاحظه و مماشات، قانون اجرا خواهد شد.
در سال جاری تا کنون از تغییر کاربری بیش از ۶ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات در نقاط مختلف شهرستان بویراحمد جلوگیری شده که کارنامه قابل قبولی برای جهاد شهرستان بویراحمد محسوب می شود.
بر اساس قانون، قواره بندی، دیوارکشی، ساخت و ساز و هر گونه اقدام، بدون مجوز در اراضی کشاورزی و باغات جرم است و مالک نمی‌تواند به دلیل مالکیت بر اراضی، به ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی خود اقدام کنند، بدین معنی که مالکیت، مجوز هر گونه اقدام در اراضی کشاورزی نیست.

منتشر شده در :2023/08/15 - 05:08|شناسه خبر: 86895 133 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه