امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۱۸:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان: جمع آوری۷۷ مدرسه کانکسی کهگیلویه و بویراحمد/امسال “بهار تحویل” پروژه‌های نوسازی مدارس است

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در همین راستا ۷۷ مدرسه کانکسی در سطح استان شناسایی شد که بصورت مشارکتی ۶۰ درصد نوسازی مدارس و ۴۰ درصد بنیاد برکت، از این تعداد ۵۰ مدرسه تحویل شده و مابقی تا مهر ماه ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل می‌شوند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس؛«سید رضا حسینی نیک» مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به بخش آموزش، در استان کهگیلویه و بویراحمد، چند سرفصل را برای برون رفت این استان از مشکلات فضاهای فرسوده آموزشی و جایگزین کردن مدارس استاندارد به جای مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز را در دستور کار قرار داده ایم و این استان بعنوان پایلوت جمع آوری مدارس کانکسی است.

وی افزود: در همین راستا ۷۷ مدرسه کانکسی در سطح استان شناسایی شد که بصورت مشارکتی ۶۰ درصد نوسازی مدارس و ۴۰ درصد بنیاد برکت، از این تعداد ۵۰ مدرسه تحویل شده و مابقی تا مهر ماه ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل می‌شوند.

حسینی نیک با اشاره به شروع ۳۳ پروژه‌ محرومیت زدایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان شروع شده که ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی نوسازی مدارس تخصیص داده شد و ۵۰ میلیارد تومان هم از سوی خیرین کمک شده است که ۳۰ پروژه از این تعداد مهرماه امسال تکمیل و تحویل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۳۰۰ قرارداد بسته شده که شامل ۳۰۰ پروژه برای تعمیرات، زمین چمن مصنوعی، تاسیسات، تجهیزات، مدارس کوچک و بزرگ است و از این تعداد تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه تحویل موقت شده اند.

حسینی نیک تصریح کرد: ۱۰۰ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی متعلق به وزارت آموزش و پرورش در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

وی با بیان اینکه از امسال به عنوان بهار تحویل پروژه‌های نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد می توان نام برد، ادامه داد: در شهر یاسوج مهرمای امسال مدرسه ۹ کلاسه نجف آباد مدرسه استثنایی باهنر ۳، مدرسه ۱۸ کلاسه روستای «گنجه‌ای» و ۱۲ کلاسه شهرک امام علی یاسوج پروژه‌های تاثیرگذار این شهر هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مدارس خسارت دیده از زلزله شهر سی سخت عنوان کرد: در زلزله سی سخت ۱۰۷ مدرسه در کانون زلزله قرار گرفته بود که ۴۵ مدرسه دچار آسیب و خسارت شد، از این تعداد ۸ مدرسه تخریبی بودند، چهار مدرسه مقاوم سازی بوده و ۳۳ مدرسه تعمیراتی که به استثنای سه مدرسه مابقی تکمیل و تحویل داده شدند البته سه فضای آموزشی باقی مانده شامل یک فضای آموزشی و خوابگاهی که بر عهده استان خوزستان بوده و یک پروژه ۹ کلاسه بوده که برعهده استان فارس بوده و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی با مشارکت چهار خانواده از جانباختگان پرواز تهران – یاسوج تکمیل شده است و مهر ماه ۱۴۰۲ افتتاح و بهره برداری می رسند.

حسینی تاکید کرد: همچنین یک مرکز دارالقرآن با زیر بنای ۱۲۰۰ متر در شهر سی سخت با اعتباری بالغ ۱۵ میلیارد تومان اردیبهشت ماه امسال شروع شده و هم اکنون آماده تحویل موقت است که در هفته دولت افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

جمع آوری۷۷ مدرسه کانکسی کهگیلویه و بویراحمد/امسال بهار تحویل پروژه‌های نوسازی مدارس است

وی اظهارکرد: در شهر باشت دو مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه برای مهر ماه ۱۴۰۲ آماده شده است، همچنین یک سالن ۷۰۰ نفره با اعتباری ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای شهر باشت در حال ساخت است البته برای شهر گچساران هم ساخته شد که نیاز است چنین سالنی برای سایر شهرستان‌های استان نیز ساخته شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شهرستان گچساران چند پروژه تاثیرگذار داریم، گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه فضیلت با مشارکت خانم هاشمی، مدرسه ۹ کلاسه در محله سادات و مدرسه استثنایی مهر ماه امسال افتتاح می‌شوند. همچنین مدرسه طالقانی که از سال ۹۷ ۹۸ رها شده بود اردیبهشت ماه امسال عملیات تکمیل آن شروع شده و شهریور ماه امسال افتتاح خواهد شد. علاوه بر این، استخر دانش آموزی گچساران که از سال ۹۱ تاکنون راکد بوده با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، این استخر مجموع مجتمع کاملی شامل؛ زمین چمن مصنوعی، استخر، سالن والیبال و فوتسال در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع است.

حسینی نیک افزود: چند پروژه نیمه تمام در شهرستان گچساران داریم که نیاز است برخی از آنها ازجمله مدرسه ۹ کلاسه چهاربیشه، مدرسه ۱۲ کلاسه و مجتمع فرهنگی هنری محله سادات را تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی اظهارکرد: در شهرستان چرام نیز دو پروژه تاثیرگذار داریم که مدرسه نهضت ملی مسکن مهر ماه ۱۴۰۲ تحویل داده می‌شود و مدرسه ۹ کلاسه شهرک چرام که با مشارکت قلم چی ساخته شده، آماده بهره‌برداری است اما با مشکل برق مواجه است که انتظار همکاری از سوی شرکت برق داریم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در شهرستان کهگیلویه مدرسه ۹ کلاسه مرحوم بزرگواری، مدرسه ۶ کلاسه «دره لبک»، مدرسه ۶ کلاسه «قلعه دختر»، مدرسه ۳ کلاسه «قلعه گل» و مدرسه ۹ کلاسه دهدشت با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تا اول مهر ماه امسال آماده و تحویل می شوند.

حسینی نیک تصریح کرد: در بخش‌های دیشموک و چاروسا ۸ مدرسه و پروژه آموزشی یک کلاسه، دو کلاسه و ۶ کلاسه مهر ماه امسال تحویل داده می‌شوند. مدرسه «گندمکار» در بخش چاروسا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان تیر ماه امسال شروع شده و شهریور ماه تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: خوابگاه شبانه روزی دانش آموزان دخترانه بخش دیشموک با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و ظرفیت ۲۰۰ دانش آموز تیر ماه امسال شروع شده و دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد همچنین مدرسه دو کلاسه در روستای «رود سمه» با اعتبار یک میلیارد تومان آماده افتتاح است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در هر جایی از استان کهگیلویه و بویراحمد که مدارس مشکل‌دار شناسایی شدند، عملیات اجرایی آنها شروع شده و مهر ماه تحویل داده می‌شوند.

حسینی نیک تاکید کرد: در شهرستان لنده دو پروژه ۹ کلاسه امام خمینی رحمت الله علیه با مشارکت کمیته امداد و مدرسه ۶ کلاسه با مشارکت بنیاد علوی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی اظهارکرد: در شهرستان بهمئی تمام مدارس نیمه کاره با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از محل سفر دور دوم رئیس جمهور تکمیل می‌شوند، یک سالن ورزشی با اعتبار پنج میلیارد تومان در منطقه «سرآسیاب ممبی» شهرستان بهمئی مهرماه ۱۴۰۲ تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2023/08/19 - 10:08|شناسه خبر: 87057 131 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه