امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۰۴:۲۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برنامه‌های حوزه اقتصادی استانداری برای کاهش قیمت میوه و مرغ در استان

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت مرغ و میوه در استان خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛حسن رضاپور افزایش قیمت نهاده‌های دامی در سطح کشور را از دلایل افزایش قیمت مرغ دانست و گفت: همه این افزایش قیمت ناشی از عوامل تولید نیست و بخشی از این افزایش قیمت ناشی از دلالی ،فساد ، انحصار و عدم رقابت در بازار عرضه مرغ است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تیم اقتصادی استانداری برای کاهش قیمت مرغ اقداماتی در دست انجام دارد و دفتر هماهنگی امور اقتصادی با ورود مستقیم به این بخش در تلاش است تا در راستای منافع تولید کننده و مصرف کننده اقداماتی را انجام دهد.

وی عنوان کرد: به عرضه کنندگان خرده فروش پیشنهاد دادیم شرکت تعاونی فروشندگان تشکیل شود تا مستقیما و بدون واسطه مرغ تحویل کشتارگاه شده و پس از قیمت گذاری در درب کشتارگاه تحویل توزیع کنندگان واقعی شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به دنبال حذف دلال‌ها در بازار مرغ هستیم، افزود: قیمت مرغ درب مرغداری‌ها باید مشخص و با استان‌های همجوار مقایسه شود و مانند سایر استان‌ها قیمت گذاری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بازار مرغ یکسری موارد از جمله فساد، انحصار و دلالی وجود دارد که به دنبال حذف آنها هستیم از کاهشی بودن قیمت مرغ خبر داد و گفت: قیمت امروز مرغ ۸۵ هزار تومان تعیین شده و فردا باید به ۸۳ هزار تومان کاهش پیدا کند.

رضاپور با تاکید بر اینکه قیمت مرغ قطعا باید کاهشی شود، گفت: تلاش حوزه اقتصادی کاهش حلقه‌ها و هزینه‌های اضافی در بازار مرغ و حذف عوامل ایجاد افزایش قیمت این کالا است.

وی بر رصد قیمت مرغ در استان‌های همجوار تاکید و عنوان کرد: از ظرفیت سایر استان‌ها برای کاهش قیمت مرغ در استان استفاده می‌کنیم و در صورت لزوم مرغ مورد نیاز را از استان‌های همجوار تامین می کنیم.

رضاپور در بخش دیگری از سخنان از ورود مستقیم حوزه اقتصادی استانداری به قیمت میوه در میدان میوه و تره بار خبر داد و با اشاره به اجرای طرح ضربتی کنترل، قیمت‌گذاری و نظارت بر عرضه میوه در میدان میوه در شهر یاسوج گفت: در این طرح قیمت‌ها به صورت هفتگی تعیین و به اتحادیه میوه و تره بار جهت ابلاغ به خرده فروشی‌ها اعلام می‌شود و تاکید شده است که در معرض دید عموم مردم قرار بگیرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در گذشته میدان میوه و تره‌بار راه‌اندازی شد اما بنا به هر دلیلی تضعیف شد که حوزه اقتصادی استانداری به قیمت میوه در میدان میوه و تره‌بار ورود کرده و کارشناسان حوزه اقتصادی نیز در میدان حضور دارند.

وی عنوان کرد: نماینده حوزه اقتصادی استانداری، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اتحادیه میوه و تره بار مرجع قیمت‌گذاری در میدان میوه و تره‌بار هستند و قیمت‌ها با رصد قیمت میوه در میدان میوه و تره‌بار شیراز و هم چنین با در نظر گرفتن قیمت اقلام تولیدی در سطح استان و باغداران هم استانی مشخص خواهد شد.

رضاپور با اشاره به اینکه قیمت بیش از ۷۵ قلم میوه در تمام خرده فروشی‌ و عمده فروشی‌ها مشخص خواهد شد، گفت: کمیته قیمت‌گذاری قیمت میوه را مصوب و به اتحادیه میوه و تره بار ابلاغ خواهد کرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از۱۵ قلم کالا که بیشترین مصرف را در بین مردم داشته باشند را تعیین کردیم و الزام کرده ایم که قیمت‌گذاری این ۱۵ قلم باید با کمترین درصد سود و به نحوی باشد که مردم با کمترین قیمت بتوانند آنها را خرید کنند .

رضاپور از مردم خواست در هنگام خرید به قیمت مصوب شده برای فروش ، درجه یک یا دو بودن میوه را مورد توجه قرار دهند، ضمن اینکه تیم‌های بازرسی به طور مداوم در بازار حضور خواهند داشت و اصناف منصف ما هم این طرح را اجرا خواهند کرد.

وی در پایان بر اجرای برنامه‌هایی برای کنترل و نظارت در بقیه حوزه ها از جمله ماهی ، گوشت ، پوشاک و بقیه اقلام خبر داد.
پایان پیام/

منتشر شده در :2023/08/22 - 03:08|شناسه خبر: 87149 144 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه