امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۱۳:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان؛ کاهش قیمت روغن در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ ملاک عمل ناظران بازار، قیمت جدید انواع روغن نباتی است

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع روغن‌نباتی در این استان خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، گستهم بهور در حاشیه گشت مشترک این سازمان از بازار روغن خوراکی در یاسوج اظهار کرد: کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت روغن نباتی در سطح عمده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعمال شده و همه فروشندگان موظف به لحاظ کردن قیمت‌های جدید هستند.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم درج قیمت جدید روی انواع روغن خوراکی، افزود: مردم در هنگام خرید دقت کنند که در این مورد خاص ملاک قیمت درج شده روی بسته‌بندی روغن‌ها نیست و فروشندگان باید قیمت جدید را با اعمال تخفیف اعلام شده درج کنند.
وی گفت: این کاهش قیمت در کارخانجات تولیدی نیز اعلام شده و روغن‌های جدیدی که بعد از روز پنج‌شنبه ۸ شهریور وارد بازار می‌شوند با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌گذاری می‌شوند.
بخور ادامه داد: قیمت گذشته روغن مایع سرخ‌کردنی ۱۳۵۰ گرمی، ۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که با این کاهش قیمت به ۸۳ هزار و صد تومان تقلیل پیدا کرده است؛ همچنین قیمت روغن مایع سرخ‌کردنی ۱۶۲۰ گرمی ۱۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان بود که به ۱۰۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. قیمت‌های روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی حاوی ویتامین د ۳، ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان بود که تقلیل و به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: این کاهش قیمت در حدود ۲۰۰ قلم کالای روغنی لحاظ شده و شاهد کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی آن‌ها هستیم.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارخانه تولید روغن گچساران نیز در این زمینه همکاری دارد، تصریح کرد: به طور کلی در اجرای این طرح بخش خصوصی یعنی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان همکاری لازم را داشته اما بازرسان این سازمان و گشت مشترک تنظیم بازار با هر گونه تخلفی برخورد قاطع می‌کنند و بدون ملاحظه پرونده فروشندگان متخلف به تعزیرات ارسال می‌شود.
حکیم لقمانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز که در این گشت حضور داشت گفت: اداره‌کل تعزیرات بدون هیچ مماشاتی، پرونده‌های ارسالی از سازمان جهاد کشاورزی و صنعت را رسیدگی و با جرایم قانونی و سنگین با متخلفین برخورد می‌کند.
لقمانی افزود: در سطح کشور توافق لازم با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان انجام شده و ملاک عمل تعزیرات اعمال کاهش و تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در انواع روغن‌های نباتی است.
مدیرکل تعزیرات با اشاره به لازم‌الاجرا بودن این تصمیم و توافق در سطح کشور، تصریح کرد: در مقطعی نیز توزیع کنندگان که روغن را با قیمت کمتری خریداری کردند و شاهد افزایش قیمت آن بودیم، این محصول با قیمت جدید به فروش رسید که سود خوبی نصیب عوامل آن شد و اکنون نیز انتظار می‌رود که این کاهش قیمت اعمال شود و شاهد هیچ جریمه یا برخورد قانونی در بازار استان نباشیم.
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های تولیدکننده روغن نباتی است که در بحران‌های کمبود روغن توانسته نیاز بازارهای استان‌های همجوار را تامین کند.

منتشر شده در :2023/09/04 - 11:09|شناسه خبر: 87667 127 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه