امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۷:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛

آیین رونمایی از پوستر” شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه سینمای جوان یاسوج_ دنا”برگزار شد/ درخشان:افتتاح دو سینما در شهرستان‌های دنا و بهمئی/ارسال یک هزار و ۲۸ اثر به دبیرخانه/سینما مهم‌ترین مطالبه مجموعه فرهنگ و هنر استان از وزیر ارشاد/هیچ فیلمی در این جشنواره مشکل ممیزی ندارد

دبیر جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه سینمای جوان یاسوج_دنا، گفت: سوم تا ششم مهرماه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه سینمای جوان یاسوج_دنا با حضور ۱۰ استان کشور به میزبانی شهر یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش راه ملت؛ امین درخشان در نشست خبری که با موضوع رونمایی از ” پوستر شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه سینمای جوان دنا” برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در زمینه برگزاری جشنواره‌ها واگذاری امور به هنرمندان و مجموعه انجمن‌های فرهنگی و هنری استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از زحمات انجمن سینمای جوانان یاسوج، عنوان کرد: هنر و فرهنگ بهترین زبان برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی است، با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته شاهد یک جشنواره با استاندارد‌های بین‌المللی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هر جشنواره با هدف و رسالت‌های خاص خود برگزار می‌شود، افزود: جشنواره فیلم کوتاه دنا یکی از جشنواره‌های تعریف شده انجمن سینمای کشور است که در سه منطقه در سطح کشور برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه سینمای جوان یاسوج_دنا با اشاره به سفر رئیس سازمان سینمایی کشور به استان، بیان کرد: این جشنواره از مصوبات همان سفر بود که یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ظرفیت‌های خدادادی، آداب و رسوم و معرفی هنرمندان قابل استان در حوزه هنر و سینما خواهد بود.

درخشان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فیلم و عکس یکی از استان‌های ممتاز از دو جهت جغرافیا و طبیعت بکر و آداب و رسوم خاص استان است، عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌های می‌تواند به معرفی هرچه بهتر قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بپردازد.

یکی از مطالبات ما در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما خواهد بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مهم‌ترین مطالبه مجموعه ارشاد در صورت سفر وزیر ارشاد به استان چیست؟، گفت: خلاء‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری چنین جشنواره‌های رفع خواهد شد؛ نگرانی‌های زیادی به دلیل نبود سینما در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها وجود دارد که یکی از مطالبات ما در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازه سینما باید توسط شهرداری‌ها و بخش خصوصی ایجاد شود، تاکید کرد: سازمان سینمایی کشور تعهدی در قبال احداث سینما ندارد، بلکه تولید محتوا و تجهیز تخصصی سینما جزء تعهدات این سازمان است.

درخشان در خصوص راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان،اظهار داشت: سینما دهناد خاصیت خودش را از دست داده، یا سرمایه‌گذار باید آن را بروزرسانی کند و یا هم باید یکی از سالن‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه را در اختیار او بگذاریم تا آن را مجهز به تجهیزات تخصصی سینما کند تا علاقمندان سینما از آن بهره‌مند شوند.

مقام عالی فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد که به کمک سرمایه‌گذار بیاید تا یک سینمای استاندارد راه‌اندازی کند.

اکران روزانه فیلم در سینما هنر یاسوج/افتتاح سینما “سیمرغ سی‌سخت ” و سینمای” شهید امید خوب” در شهر بهمئی
 درخشان در خصوص سینمای مرکز استان نیز، گفت: سینمای هنر استان فعال است و روزانه فیلم‌های به‌روز در آن اکران می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح دو سینما در حاشیه این جشنواره، افزود: سینما “سیمرغ سی‌سخت” و سینمای” شهید امید خوب” در شهر بهمئی افتتاح می‌شوند، این دو سینما تست شده‌اند و آماده اکران فیلم هستند.

درخشان با بیان اینکه سینمای گچساران توسط بخش خصوصی در حال آماده‌سازی است، عنوان کرد: این سینما تاکنون رشد ۹۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در استان سرمایه‌گذار در حوزه هنر و سینما نداریم، تصریح کرد: دغدغه اصلی ما در مرکز استان است که در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را به جد مطالبه خواهیم کرد و اگر شهرداری یاسوج در بحث زمین با ما همکاری کند از وزیر محترم اعتبار لازم آن را می‌گیریم.

برگزاری شصت و هفتمین جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج_دنا با حضور ۱۰ استان کشور

درخشان با اشاره به اینکه شصت و هفتمین جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج_دنا به صورت رسمی از سوم تا ششم مهرماه از ساعت ۱۶ عصر تا ۲۱ شب در شهر یاسوج آغاز به کار می‌کند، گفت: این جشنواره با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند و داور از استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه،فارس، خوزستان، خراسان شمالی، آدربایجان غربی، لرستان، مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود‌.

 دبیر اجرایی این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی برگزار می‌شود، گفت: یک هزار و ۲۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۳۶۷ اثر انتخاب شد اما که در نهایت ۳۵ فیلم داستانی، ۱۰ فیلم مستند، ۴ فیلم تجربی و ۶ اثر در بخش پویانمایی برگزیده شدند.

درخشان، عنوان کرد: محمد حمزه‌ای، رضا دانش‌پژوه، لیلی عاج، مهدی غلامی سوق، مهدی فردقادری، مهدی فرودگاهی و غلام‌رضا نعمت‌پور از سینماگران مطرح و باتجربه کشور هستند که آثار راه‌یافته به بخش‌های رقابتی این جشنواره را داوری می‌کنند.

وی،افزود: جواد پورصمد، حسن غفاری و رئوف محسنی شرق هیأت انتخاب و داوری بخش “عکس” این جشنواره هستند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی همزمان با آغاز جشنواره
/هیچ فیلمی در این جشنواره مشکل ممیزی ندارد

درخشان، خاطرنشان کرد: در طول ۴ روز در شیفت‌های صبح در حین برگزاری جشنواره و در بخش‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت در خصوص وجود ممیزی در این جشنواره، تاکید کرد: هیچ فیلمی در این جشنواره مشکل ممیزی ندارد.

درخشان در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران، عنوان کرد: در این جشنواره بلیط فروشی وجود ندارد و شرکت برای عموم آزاد است.

وی خواستار مشارکت اصحاب رسانه و متولیان امر برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی در استان شد و افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای سرمایه‌ انسانی غنی است و این جشنواره فرصتی است تا تمام ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان برای معرفی بهتر استان پای کار بیاورند و شاهد نمود مطلوبی از این آیین در افکار عمومی سطح کشور باشیم.

اسحاق آقایی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای انجمن سینما جوان نیز در این نشست، عنوان کرد: با حضور ۳۰ هنرمند عکاس در روستای آب مورد( از توابع بخش لوداب شهرستان بویراحمد) حضور می‌یابیم و پس از عکاسی از طبیعت و دیگر ظرفیت‌های این منطقه در روز اختتامیه جشنواره ۳ نفر که بهترین عکس را به تصویر بکشند به عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل می‌شوند.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر “شصت و هفتمین جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج_ دنا” با حضور دبیر این جشنواره، جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه استان رونمایی شد.

منتشر شده در :2023/09/20 - 12:09|شناسه خبر: 87859 116 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه