امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۵۶:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب رمز موفقیت یک ملت،تکیه بر توان داخلی است/تحریم‌ها فرصتی برای رســیدن به خودکفایی

یک مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی، گفت: مدیریت جهادی، تکیه بر توان داخلی، اعتماد به جوانان،سپردن میدان های سخت به نخبگان داخلی، بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت ها، بستری برای رسیدن به ایران مقتدر است.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیک ملت؛ کتر فردین بادام فیروز در گفتگوباخبرنگاران، گفت: انقلاب اسلامی ایران، چه به عنوان یک رخداد بی بدیل سیاسی،فرهنگی،اقتصادی، اعتقادی و چه به عنوان یک تحول عمیق فکری در عرصه زندگی اجتماعی انسان، منشأ مباحث و تأثیرهای گوناگونی در فضای جامعه ایران و عرصه های بین المللی شده است؛ به گونه ای که تأثیرهای آن نه تنها بر دیروز و امروز؛ بلکه بر فردای جامعه بشری نیز انکارناپذیر است.
این مدرس ممتاز دانشگاه گفت: به نگاه آمارهای جهانی کشور ایران جزو برترین کشورهایی است که از لحاظ منابع طبیعی و معدنی دارای تنوع و گستردگی بالایی هست.
ایران اسلامی علاوه بر منابع مادی، استعدادها و نیروی انسانی باهوش، جهادی، انقلابی و خلاقی را نیز در خود پرورش داده است که مجموع همۀ این ظرفیت ها نوید ایجاد دولت و جامعه ای اسلامی و نوین را می دهد.
و به خوبی مشاهده نمودیم که در ششم ماه جاری مهمترین پروژه نفتی کشور که سالها به دلایل مختلف بر زمین مانده بود،در دولت سیزدهم و با اعتماد به توان داخلی، یعنی متخصصان شرکت پتروپارس و در راس آن تلاش های جهادی و شبانه روزی مدیرعامل این شرکت پیشگام انتظار به پایان رسید و قفل آن بعد از بیش از ۲۰ سال باز شد و اقتدار علمی و جایگاه فنی و مهندسی ایران در حوزه نفت و گاز را در دنیا به نمایش گذاشت. و واژه ی ما می توانیم را برای دشمنان ایران اسلامی معنا کردند. واین یعنی تکیه برتوان داخلی برابراست باموفقیت های چشمگیر و بی بدیل.
وی در ادامه بیان داشت: با بهره‌برداری کامل از این فاز روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب به تولید گاز و میعانات گازی کشور افزوده می‌شود که درآمدی ۵ میلیارد دلاری را در سال نصیب کشور خواهد کرد و تولید ناخالص داخلی را حدود یک درصد افزایش خواهد داد.
البته بهره برداری از فاز ۱۱پارس جنوبی، تنها هدف و برنامه این شرکت بزرگ نیست و به برخی از پروژه های درست ساخت و توسعه جهت اطلاع بیشتراشاره می کنم که تحول عظیمی را در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد کرده است:
۱.توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی
۲.توسعه میدان گازی بِلال
۳.توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی
۴.طرح توسعه میدان نفتی فروزان
۵.ساخت پتروشیمی دِهدشت
۶.ساخت و راه‎ اندازی واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (‎CTEP).
۷.توسعه میدان گازی فرزاد MC) B)
این فعال سیاسی و اجتماعی خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله رئیسی در حاشیه ی بهره برداری از فاز ۱۱پارس جنوبی خطاب به مدیرعامل جهادی شرکت پتروپارس دکترفرخ علیخانی این شرکت را به عنوان یک شرکت سرامد دانست، چراکه ثابت کردند به شرکت های فرانسوی و چینی و… که تصور می کردند امورات منطقه در دست آنهاست، که دیگر کشور عزیز ایران از آنان بی نیاز است.
دکتربادام فیروز گفت: فرصت های مادی کشور فهرستی طولانی را تشکیل می دهد که مدیران کارآمد و پرانگیزه و خردمند می توانند با فعال کردن و بهره گیری از آن، درآمدهای ملی را با جهشی نمایان افزایش داده و کشور را ثروتمند و بی نیاز و به معنای واقعی دارای اعتماد به نفس کنند و مشکلات کنونی را برطرف کنند، البته دولت سیزدهم با نگاه انقلابی و با تکیه بر توان داخلی که دارد، تا کنون این فعل را صرف کرده است و انتصاب شایسته ای همچون دکتر علیخانی نمونه بارز یک مدیر خلاق و جهادی است.
توجه و بررسی بیانات ایشان به ویژه در یک دهه گذشته نشان می دهد تکیه بر توان و ظرفیت داخلی در دیدگاه رهبرمعظم انقلاب اهمیت بسیاری دارد و اهمیت بهره گیری روز افزون از توانایی های داخل کشور در عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی از سوی مسوولان امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رهبر انقلاب در بیانیه راهبردی خود با اشاره مجدد بر بازگشت به داشته ها و توان داخلی، در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، آن را کلید تثبیت و تحکیم اهداف و شعار های انقلاب اسلامی می دانند.
این مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی در ادامه به نتیجه گیری پرداخت و گفت: در بیانیه گام دوم انقـلاب از اقتصاد قوی در مقابل اقتصاد ضعیف نام برده شــده اســت. دلیل تأکید بر تشــکیل اقتصاد قوی مســتقل، از طرفی ایجاد رفاه برای مردم و از طرف دیگر ایجاد زمینه، برای تمدن سازی اسلامی است.
اگر اقتصاد ما به گونه ای باشد که به خواست و اراده دشمن بی ثبات شود، در تمدن ســازی اسلامی موفق نخواهیم شد، هم چنین اقتصاد ضعیف موجب نفوذ و در مرحله بعدی دخالت و در نهایت سلطه دشمنان خواهد شد.
تحریم ها بــه عنوان فرصتی برای رســیدن به خودکفایی و مأیوس کردن مســئولان و مردم از آینده توســط دشمنان تهدید اوضاع اقتصادی هستند.

وی، گفت: مدیریت جهادی، تکیه بر توان داخلی، اعتماد به جوانان،سپردن میدان های سخت به نخبگان داخلی، بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت ها، بستری برای رسیدن به ایران مقتدر است.

منتشر شده در :2023/09/20 - 07:09|شناسه خبر: 87867 158 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه