امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۰:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

علامت استاندارد حلال پلی برای صادرات محصولات غذایی استان/انعقاد تفاهم‌نامه اداره کل استاندارد با مراکز دانشگاهی و پژوهشی/آزمون کارشناسان سازمان استاندارد برگزار می‌شود/معدوم‌سازی ۹۰۰ گرم طلای فاقد کد ساخت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نشست‌های مشترک در راستای تفاهم‌نامه با مراکز علمی و دانشگاهی برگزار شد و این مهم در حال اقدام است.

به گزارش راه ملت؛ سید مسلم حسینیان مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته ملی استاندارد و در نشست با خبرنگاران،اظهار داشت: معتقدیم بخش اعظمی از شرح وظایف حوزه استاندارد با اطلاع‌رسانی به موقع به جامعه هدف تحقق می‌یابد.

وی، گفت: هفته استاندارد امسال از ۲۲ لغایت ۲۸ مهرماه، با شعار «استاندارد مردمی، اطمینان‌بخش کیفیت و امیدآفرین» نامگذاری شده‌ است.

حسینیان حضور کارشناس اداره کل استاندارد در مدارس و مساجد، اهدای خون توسط کارکنان، دیدار با نماینده ولی فقیه، پیاده‌روی کارکنان،شرکت در یک رویداد ملی به نمایندگی از استان،نشست‌های مشترک در راستای تفاهم‌نامه با مراکز علمی و دانشگاهی و…را از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته ملی استاندارد عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، بیان کرد: امید است باتوجه برنامه تعاملی با بنیاد نخبگان و مجموعه دانشگاهی استان شاهد ایجاد پژوهشکده در استان باشیم.

حسینیان در خصوص تولید محتوا بر بستر وب و سیما، عنوان کرد: از ظرفیت صدا و سیمای استان استفاده خواهد شد و نسبت به تولید موشن‌گرافی و اینفوگرافی برای پوشش بهتر خدمات حوزه استاندارد اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به تلاش مجموعه همکارانش در خصوص بازدید و بازرسی از واحدهای تولیدی، تاکید کرد: مراکز تولیدی نمونه شناسایی شده و در ماه‌های آتی با حضور مهمانانی از کشور مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی یکی از برنامه‌های خود را معرفی برندهای استان در بازارهای بین‌المللی عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد استان در خصوص استاندارد آسانسورها در استان، تصریح کرد: در این زمینه باتوجه به اهمیت موضوع توجه ویژه‌ای داریم و از ظرفیت بازرسان قوی استفاده می‌شود‌.

وی از برگزاری آزمون کارشناسان سازمان استاندارد در جمعه پیش‌رو خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور در این آزمون شرکت می‌کنند که آمار شرکت‌کنندگان استانی در این خصوص پایین است و انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه شاهد استقبال فرزندان مستعد استان در این آزمون‌ها باشیم تا بتوانیم از ظرفیت این افراد توانمند بهره‌مند شویم.

حسینیان در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت در خصوص رتبه استان در میزان تدوین استانداردها، اظهار داشت: در خصوص آخرین بروزرسانی در بحث اوزان عملکرد اداره کل نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته مطلوب است.

وی، افزود: کمیسیون ماده ۴۲ باید در سال حدود ۳ جلسه تشکیل شود که تاکنون یک جلسه برگزار شده است.

حسینیان در خصوص عملکرد واحد حقوقی این اداره کل نیز به خبرنگار راه ملت، گفت: دستورهایی برای پلمب برخی واحدها به علت عدم رعایت استانداردها صادر شده است.

وی،‌خاطرنشان کرد: در طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) پرونده‌های خوبی به لحاظ برخورد با افراد مختلف را شاهد بودیم.

حسینیان، اظهار داشت: از بین ۶۹ دستگاه شرکت‌کننده در محور شاخص‌های عمومی و اختصاصی اداره کل استاندارد این استان به عنوان دستگاه برتر در گروه عمومی و قضایی در جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر قرار گرفت.

وی در خصوص استانداردهای حلال، بیان کرد: اماکن گردشگری شامل این بحث می‌شوند.

حسینیان در پایان به بازدید مستمر بازرسان این مجموعه از طلافروشی‌های استان اشاره کرد.

خرید و فروش طلا در فضای مجازی امن نیست؛ مردم مراقب باشند/معدوم‌سازی ۹۰۰ گرم طلای فاقد کد ساخت در کهگیلویه و بویراحمد

سبحان صفوی کارشناس انگ فلزات گرانبهای اداره‌کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد،اظهار داشت: ۹ واحد تولیدی طلا در استان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به مراکز عرضه و فروش طلا در استان، عنوان کرد: براساس تقویم کاری سالانه ۱۵ مورد بازرسی از هر واحد طلافروشی انجام می‌شود.

این کارشناس، تصریح: اگر عیار طلا در یک مرکز طلافروشی کمتر از ۱۸ عیار باشد نسبت به اقدام قانونی و پلمب آن واحد عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه “حرف E “روی طلای به معنای این است که این کار محصول اصفهان است، افزود: “حرف y “نماد کد کارگاهی سازنده در شهر یزد است و در کهگیلویه و بویراحمد، از” حرف لاتین V “برای شناسایی طلای ساخته‌شده در این استان استفاده می‌شود.

صفوی به مردم هشدار داد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مردم از خرید و فروش طلا در فضای مجازی خودداری کنند.

وی در ادامه، بیان کرد: هنگام خرید طلا به دو کد شناسایی در طلا توجه شود به عنوان مثال کد E120 نشان دهنده ۱۲۰ واحد تولیدی طلا در اصفهان است.

این کارشناس، بیان کرد: مردم می‌توانند برای صحت اصالت طلای خریداری شده و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده متخلفان و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد روی کالاها، کد طلای خریداری شده را به “سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ” ارسال کنند چون این کد قابل رهگیری است.

وی به گشت‌های مشترک صنعت و معدن، اداره استاندارد با همراهی پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: در ۳ ماه گذشته به میزان ۹۰۰ گرم طلای بدون عیار را معدوم‌سازی کردیم.

صفوی با بیان اینکه ترازوهای طلافروشی‌های استان به صورت سالانه رصد می‌شوند، بیان کرد: افراد می‌توانند شکایات خود را در سامانه نظارت ثبت کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه مدیرکل استاندارد استان و مجموعه کارشناسان این نهاد با همراهی تعدادی از خبرنگاران از یک واحدتولیدی در منطقه مادوان شهرستان بویراحمد بازدید کردند.

منتشر شده در :2023/10/11 - 03:10|شناسه خبر: 88213 193 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه