امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۴۰:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در جلسه شورای راهبردی شرکای اجتماعی استان اعلام شد:

حکمرانی مطلوب در سازمان تامین اجتماعی به افزایش سرمایه اجتماعی و امنیت پایدار کمک می کند

مدیر کل تامین اجتماعی و رییس شورای راهبردی شرکای اجتماعی استان گفت: امروز حکمرانی مناسب، الگوی موفقی برای امور عمومی دولت ها محسوب می شود و این الگو دارای شاخص هایی چون پاسخگویی، حاکمیت قانون، شفافیت و مشارکت است.

به گزارش راه ملت؛ چهارمین نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع «حکمرانی مطلوب در سازمان تامین اجتماعی» یا حضور فعالان بخش خصوصی، روسای انجمن ها و اتحادیه های کارگری و کارفرمایی، فرماندار شهرستان بویراحمد و مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی استان برگزار شد.
در این نشست مدیر کل تامین اجتماعی و رییس شورای راهبردی شرکای اجتماعی استان گفت: امروز حکمرانی مناسب، الگوی موفقی برای امور عمومی دولت ها محسوب می شود و این الگو دارای شاخص هایی چون پاسخگویی، حاکمیت قانون، شفافیت و مشارکت است .

رسول چراغ سحر اظهار داشت: در سالیان اخیر حکمرانی تبدیل به موضوع مهمی در مدیریت بخش دولتی و عمومی شده و این مساله به دلیل نقش مهمی است که حکمرانی در تعیین سلامت اجتماع ابقا می کند.

وی افزود: الگوی حکمرانی با ویژگی های پاسخگویی، شفافیت و حق اظهار نظر، به شکل گیری دولتی کارآمد و شفاف منجر خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: امنیت، مقوله مهمی در تامین اجتماعی است و با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۰ میلیون از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، نقش مهمی در تامین امنیت جامعه ایفا می کند و باید این نقش بیش از پیش جدی گرفته شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: حکمرانی در سازمانی مانند تأمین اجتماعی با این گستردگی جمعیتی و خدمات باعث افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.

شهرام مهدوی مطلق افزود: از نگاه امنیتی، حکمرانی مناسب در تامین اجتماعی باعث افزایش امنیت پایدار می شود. نقشی که هیچ گاه نباید از آن غافل شویم. در حکمرانی مطلوب، شفافیت و اطلاع رسانی کامل صورت می گیرد و همه ذی نفعان به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی دارند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان درون شهری در این نشست گفت: بخش مهمی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را بدهی بیمه ای دستگاه های اجرایی تشکیل می دهد و انتظار داریم مسئولان استان در این زمینه پی گیری و اقدامات لازم را به منظور پرداخت این بدهی ها انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز تعامل مستمر سازمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی را از ضرورت های حکمرانی مطلوب بیان کرد و گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم تداوم این تعاملات در جهت کاهش مشکلات بخش خصوصی موثر باشد.

منتشر شده در :2023/10/19 - 05:10|شناسه خبر: 88346 125 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه