امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۵۳:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی:

جذب ۶۶ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها/وضعیت فرودگاه یاسوج بهبود می‌یابد/ اگر کسی خروجی صندوق آرای مردم شد نباید چوب لای چرخش بزاریم/اخذ مجوز گازرسانی به سیلاب کلوار

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از بهبود وضعیت فرودگاه یاسوج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پروازها به صورت روزانه برقرار می‌شود.

به گزارش راه ملت؛ نشست پرسش و پاسخ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد،دنا و مارگون با اصحاب رسانه و قلم استان در محل سالن جلسات اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان برگزار شد.

مهدی روشنفکر در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص نظرش پیرامون ثبت‌نام تعدد نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: از ورود افراد توانمند در این کارزار انتخاباتی استقبال می‌‌کنم و خدا را شاکریم که این عزیزان تنور انتخابات را داغ می‌کنند و مردم را پای صندوق رای می‌کشانند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در خصوص ابر پروژه‌های عمرانی این ۳ شهرستان، بیان کرد: عملیات احداث سد تنگ سرخ از ۱۱ سال پیش آغاز شده بود و در آن ۱۱ سال تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بودیم؛ و طی ارزیابی هفته گذشته مشخص شد در ۳ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی، افزود: از محل تسهیلات ماده ۵۶ بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان را در اختیار گرفتیم.

روشنفکر در خصوص سایر پروژه‌های عمرانی، عنوان کرد: مجتمع گازرسانی مختار اگر به بهره‌برداری برسد بیش از یک هزارنفر جذب می‌شوند.

وی، بیان کرد: با گازرسانی به زیلایی نه تنها ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار این منطقه بلکه ۶۰۰ خانوار لردگان نیز از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد،دنا و مارگون، عنوان کرد: مجوز گازرسانی به سیلاب کلوار را گرفتیم که باتوجه به شرایط کوهستانی منطقه هزینه‌بردار است.

روشنفکر با بیان اینکه بارها بیان کردم که بود و نبود فرودگاه در یاسوج برای مردم فرقی ندارد، خاطرنشان کرد: در مصوبات سفر هیئت دولت به استان مقرر شد هر هفته ۶ پرواز داشته باشیم و در روزهای آینده سازمان هواپیمایی کشوری وضعیت فرودگاه استان را سر و سامان می‌دهد.

وی در خصوص تقاطع غیرهمسطح جاده اقلید به سمت مهریان، گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و مانع اصلی برای پیشروی کار معارضات اجتماعی است که چندین بار در جمع مردم محلی حضور یافتیم امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.

روشنفکر با تاکید بر اینکه در رابطه با انتخابات شخصاً به پیاده‌کردن فرامین مقام معظم رهبری معتقد هستم، بیان کرد: ما نباید انتخابات زودهنگام را شروع کنیم و اگر فضا آرام باشد در فضای آرام مردم راحت‌تر رصد و برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص غیبت وی در روز رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس، اظهار داشت: ناگفته‌ها را خواهیم گفت.

روشنفکر با انتقاد از برخی نظرات، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم اصلاح‌طلب به اصول پایبند نیست و منشور اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در استان وجود ندارد بهتر است اسمش را فرصت‌طلبی و منفعت‌طلبی بزاریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از انگیزه‌های امام حسین (ع) اصلاح طلبی بود، افزود: معتقد به جمله معروف رهبری در خصوص اصولگرایی و اصلاح طلبی هستیم که فرمودند: ” بنده معتقد به اصولگرای اصلاح‌طلبم”.

روشنفکر در خصوص شائبه‌هایی پیرامون مدرک تحصیلی‌اش، گفت: از مراجع شش‌گانه برای مدرک تحصیلی استعلام گرفتم و هیچگونه مشکل و محدودیتی نداشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت در خصوص غیبت‌ها در مجلس، گفت: در طول این ۴۰ ماه خدمت یکبار با هماهنگی اعضای هیئت رئیسه مجلس به دیدار سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رفتم که با ۴۰ دقیقه تاخیر در جلسه حاضر شدم؛ تهران ترافیک و شرایط تاخیر وجود دارد که این موضوع هم مربوط به پروژه‌ای است که ۱۷ سال پیش لوازم این کارخانه را از خارج وارد ایران کرده‌اند و پروژه روی زمین مانده بود مربوط به آقای پشنگ بود و یکی از نمایندگان ادوار هم تمجید کرده بود و گفت:” ما هم دنبال کردیم نتوانستیم مشکل را حل کنیم و اکنون توسط نماینده فعلی حل شده است”.

وی در خصوص برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای، عنوان کرد: اگر کسی خروجی صندوق آرای مردم شد نباید چوب لای چرخش بزاریم در این مدت خاطرات تلخی را شاهد بودیم.

روشنفکر در بخش دیگری از صحبت‌هایش، بیان کرد: در برخی از استان‌ها از جمله یزد کمبود نیروی ‌کار دارند در حالی که یکی از مطالبات اساسی ما بحث اشتغال است.

وی در خصوص پیگیری کارهای آموزشی نیز، گفت: در طول این ۴۰ ماه کاری ۶۶ میلیارد تومان از راه غیرمرسوم اعتبار جذب و در اختیار آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار دادیم.

منتشر شده در :2023/10/25 - 09:10|شناسه خبر: 88470 163 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه