امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۲:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد:

احداث ۳۰۰ مدرسه خیرساز در کهگیلویه و بویراحمد/استان دارای رتبه یک کشور در خصوص مدارس ناایمن است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد،گفت: این استان رتبه یک کشور در خصوص مدارس ناایمن را دارد به گونه ای که ۴۰ درصد مدارس ناایمن کشور متعلق به همین استان است.

به گزارش راه ملت؛ سید رضا حسینی نیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تاکنون ۳۰۰ مدرسه خیر ساز در استان ساخته شده است و در دولت مردمی سیزدهم با همت استاندار و مجمع خیرین استان تاکنون گام های خوبی برای مدرسه سازی در استان برداشته شده است. برای نمونه در مهرماه سه هزار بسته آموزشی در میان مدارس محروم استان توزیع شد.

این مسئول،افزود: ابتدای دولت سیزدهم ۱۰۷ پروژه اجرایی در این استان وجود داشت که این تعداد به ۲۳۰ پروژه رسانده شد.

وی ادامه داد: بالغ بر ۹۰ درصد این پروزه ها مشارکتی و خیری بوده اند و ۲۰۰ پروژه در مدت یک سال تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان رتبه یک کشور در خصوص مدارس ناایمن را دارد به گونه ای که ۴۰ درصد مدارس ناایمن کشور متعلق به همین استان است.

وی ادامه داد: ۴۸۵ مدسه ناایمن در استان وجود دارند که باید سریع تر نوسازی و بازسازی شوند تا دانش آموزان در محیطی ایمن درس بخوانند.

مدیرعامل خیرین مدرسه ساز کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست،گفت: جشنواره خیرین نامدار کشور در بیست و پنجم آبان ماه جاری با حضور ۱۰۰ خیر در استان برگزار می‌شود که این جشنواره رخداد بزرگی برای توجه ویژه به زیرساخت‌های آموزشی منطقه خواهد بود.

نیک اقبال افزود: خیران کارهای ارزشمندی برای ساخت مدرسه در استان انجام داده اند به گونه ای که حتی خانواده چند تن از داغدیدگان سانحه هوایی یاسوج هم در امر مدرسه سازی مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: دیه فرزندان این افراد به ساخت مدرسه تعلق گرفت در حالی که برخی از این خانواده ها وضعیت مالی مناسبی نداشتند.

نیک اقبال تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد مدارس آسیب دیده در زلزله سی سخت در سال ۹۹ توسط خیران بازسازی و نوسازی شد.

منتشر شده در :2023/11/12 - 12:11|شناسه خبر: 88608 114 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه