امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۵۵:۱۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دستگاه‌ها دچار سهل انگاری در اعلام اعتبارات ملی هستند/پیشرفت پروژه‌ها برابر با اعتبارات باشد/ضرورت کیفی‌سازی در احداث پروژه‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: دستگاه‌ها دچار سهل انگاری در اعلام اعتبارات ملی هستند و ما همه اعتبارات ابلاغی شما را در دست داریم و بایستی برابر اعتبارات پیشرفت صورت بگیرد و روی پیشرفت‌ها حساسیت داریم.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان؛ ششمین جلسه شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز چهارشنبه ۱ آذر ماه با حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی عضو در سالن معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در دستور کار جلسه موضوعاتی همچون تشریح و تبیین آخرین ضوابط و بخش نامه‌های ابلاغی در حوزه نظام فنی و اجرایی کشور، ارائه گزارش عملکرد شورای فنی استان‌ها در سال ۱۴۰۱ ابلاغی از سوی امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور، بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهادات کارگروه پیمان و ضوابط فنی مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه با بیان اینکه شورای فنی شامل چهار بخش پیمان، نظارت ، مصالح و آموزش است، گفت: در حوزه پیمان و نظارت وضعیت خوب است اما در حوزه مصالح و آموزش باید کار بیشتر شود.
جهانگیر شاهینی با بیان اینکه بررسی موضوعات بودجه‌ای و همچنین بررسی پیامد‌های پروژه‌ها را داریم، گفت: در خصوص اثرات پیامد اختصاص بودجه‌ها در سطح کشور بررسی می‌شود و این سوال مطرح است با وجود اختصاص بودجه‌ها چرا رشد و پیشرفت مشاهده نمی‌شود مثلاً در حوزه درمان و آموزش‌ها چه اثراتی مثبتی مشاهده می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
شاهینی به گروه‌های نظارتی بر پروژه‌ها در سه حوزه آموزش، مصالح و کیفیت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در آموزش و مصالح چون عقب هستیم باید توسط دستگاه‌ها کمک صورت گیرد تا شاهد رعایت استاندارد‌ها و افزایش کیفیت‌ مشاهده شود.
شاهینی ادامه داد: دستگاه‌ها و ادارات در حوزه پروژه‌ها و طرح‌ها باید قانونی عمل کنند تا نیاز به ورود به شورای فنی نباشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نماینده عالی سازمان برنامه و بودجه کشور است و دستگاه‌ها حق ندارند پروژه‌ای تعریف کنند .
 
شاهینی گفت: دستگاه‌ها دچار سهل انگاری در اعلام اعتبارات ملی هستند و ما همه اعتبارات ابلاغی شما را در دست داریم و بایستی برابر اعتبارات پیشرفت صورت بگیرد و روی پیشرفت‌ها حساسیت داریم.
وی ادامه داد: امروز در دنیا به سمت ساختمان‌های هوشمند حرکت می‌شود ما توقع چنین ساختمان‌هایی را نداریم اما کیفی‌سازی مطرح شود از طرفی پروژه‌های جدید تعریف نمی‌شود مگر در موارد ضروری که اعلام می‌شود.
در ادامه جلسه سهمگین مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به ارائه خلاصه از گزارش عملکردشورای فنی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: در سال۱۴۰۱، دوازده جلسه شورای فنی داشتیم که در رتبه سه کشوری به لحاظ برگزاری تعداد جلسات بودیم و در کارگروه نظارت رتبه پنج کشور با ۴۰۶ مورد بازدید از پروژه‌های عمرانی را داریم.

منتشر شده در :2023/11/23 - 09:11|شناسه خبر: 88743 134 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه