امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۳۷:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تامین اعتبارات مورد نیاز پیشرفت پروژه‌های شهرستان گچساران/اختصاص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد برای شهرداری‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد،اظهار کرد: سهم اعتبارات شهرستان گچساران در دور دوم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ جهانگیر شاهینی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری گچساران اظهار داشتند: اکنون طرح های مهمی در زمینه زیرساخت های شهری و روستایی در این شهرستان در دست اجراست.
وی بیان کرد: سد بزرگ چم شیر با ظرفیت ۲.۳ میلیارد متر مکعب آب برای بهبود کیفیت و کنترل سیلاب ها در دولت سیزدهم وارد مدار شد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سهم اعتبارات شهرستان گچساران در دور دوم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات ویژه ای برای طرح های مهم این شهرستان از جمله تنگ انگشترک، طرح کنارگذر دوگنبدان از منایع مختلف اختصاص داده شده است.
اختصاص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد برای شهرداری‌ها
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همچنین نخستین بار بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر دوم رییس جمهور به کهگیلویه و بویر احمد برای شهرداری های استان مصوب شده که هم اکنون دنبال تخصیص آن هستیم.وی تصریح کرد: نگاه توسعه ای به استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم مضاعف گردیده است .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مسئولان استانی و شهرستانی باید تلاش خود را برای جذب اعتبارات انجام دهند و توسعه و آبادانی این استان نیازمند همت و تلاش است.وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های زیادی در زمینه روان آبهاست و سد های بزرگ از جمله کوثر، چمشیر دارد اکنون که ۱۳ سد در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست بررسی و سه سد بزرگ در حال ساخت است و سه سد در حال مطالعه جدی است.
شاهینی با بیان اینکه به دلیل سخت گذر بودن برخی مناطق هزینه تمام شده طرح های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیاد است گفت: بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه های استان امسال تخصیص داده شد .
وی گفت: به پروژ ه های بخش بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد تخصیص داده شده است.
شاهینی اظهار کرد: تخصیص های اعتبارات سال مالی جاری آغاز شده و می طلبد مسئولان در وزارتخانه ها پیگیر آن باشند.
پیمانکاران غیر فعال لغو پیمان می شوندوی تصریح کرد: هیچ گونه اعتباری به طرح های عمرانی که پیمانکاران به عمد آن را راکد کرده تخصیص داده نمی شود و در نشست شورای فنی استان پیمان ۱۲ طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد لغو یا معلق گردیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سفرهای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات چشمگیری به این منطقه محروم و کمتر توسعه یافته اختصاص داده شد و در صورت جذب نیمی از این اعتبارات شاهد پیشرفت در همه حوزه ها از جمله راه، بهداشت و آب خواهیم بود.
وی اظهار کرد: اولویت ما طرح های بزرگ در حوزه آب، راه، بهداشت و درمان، آموزش و کشاوری است.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منتشر شده در :2023/12/13 - 03:12|شناسه خبر: 88946 84 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه