امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۱۶:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل میراث‌فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

گلدان سنگی دوره ساسانی در یاسوج کشف شد + تصاویر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک گلدان سنگی تاریخی مربوط به دوران ساسانیان در منطقه مهریان یاسوج خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از کبنا، روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور امروز ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲، اظهار کرد: در پی گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر رفت‌وآمد افراد مشکوک در کوه‌های اطراف منطقه گردشگری تنگه مهریان یاسوج، نیرو‌های یگان حفاظت این اداره‌کل بلافاصله به محل اعزام شدند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی بررسی‌های به بعمل آمده توسط نیروی یگان حفاظت این اداره‌کل حفاری غیرمجاز به عمق دو متر کشف شد و در کنار این حفاری یک شی تاریخی مربوط به دوران ساسانیان کشف و ضبط شد.
طالبی پور افزود: این گلدان سنگی تاریخی پس از کشف با رعایت مسائل حفاظتی توسط نیروی یگان حفاظت این اداره‌کل به موزه باستان‌شناسی یاسوج انتقال داده‌شده است.
او با تقدیر از همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی در حفاظت از هویت تاریخی مردم، گفت: با همکاری خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و تشکل‌های مردم‌نهاد اجازه دست‌درازی به آثار تاریخی که هویت و شناسنامه مردم استان است داده نمی‌شود و با سودجویان برابر قانون برخورد جدی می‌شود.

منتشر شده در :2024/01/17 - 12:01|شناسه خبر: 89272 102 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه