امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۰۵:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان؛

آمادگی اداره کل بیمه سلامت استان جهت عقد قرارداد با تمامی پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان، گفت: قانون الزام پزشکان و مراکز پزشکی به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه با هدف رعایت عدالت در سلامت، گسترش نظام ارجاع و کاهش سهم پرداخت بیمه شدگان از سال گذشته اعلام و به شدت مورد تاکید شخص رئیس جمهور محترم و مقامات عالیه وزارتخانه است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد؛ فروغ شباهنگ بیان کرد: طبق جزء ۵ بند «ک» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بند «ل» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ همه مراکز سلامت اعم از مطب پزشکان، داروخانه ها، بیمارستانها و درمانگاه ها ملزم شده اند نسبت به عقد قرارداد با سازمان های بیمه گر پایه اقدام کنند و در صورت عدم عقد قرارداد صدور یا تمدید پروانه های آن ها توسط مراجع صاحب صلاحیت با مشکل روبرو می شود.

وی با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت استان براساس تکلیف قانونی خود از کلیه مراکز غیر طرف قرارداد فراخوان به عمل آورده است افزود در راستای توسعه خدمات الکترونیک و به منظور تسهیل انعقاد قرارداد با پزشکان و موسسات متقاضی همکاری با سازمان بیمه سلامت، فرآیند عقد و تمدید قرارداد به صورت الکترونیکی امکان پذیر شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بیان داشت با توجه به حرکت پیشگام سازمان بیمه سلامت در راستای دستیابی به دولت الکترونیک، درخواست عقد و تمدید قرارداد مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت به صورت غیر حضوری صورت گرفته و مراکز سلامت می توانند تقاضای عقد و یا تمدید قرارداد خود را به صورت الکترونیکی به ادارات بیمه سلامت شهرستان ها و یا اداره کل بیمه سلامت استان ارسال نمایند.

وی افزود مراکز سلامت در سامانه اختصاصی به نشانی eservices.ihio.gov.ir/ psc ثبت نام و پس از بررسی های اولیه، قرارداد آنها ثبت و در اسرع وقت فعال می شود؛ راهنمای این فرآیند در زیر سامانه PSC2 سامانه شرکای کاری به صورت لینک قرار داده شده است.ایشان دسترسی مستقیم مراکز سلامت به ادارات بیمه سلامت در سطوح استانی و شهرستانی، تسهیل در تعاملات فی‌مابین ادارات بیمه سلامت و موسسات طرف قرارداد، صرفه جویی در زمان، و . .. را از مزایای این طرح برشمرد.

فروغ شباهنگ سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان در پایان بیان داشت: اداره کل بیمه سلامت استان تا پایان آذرماه سالجاری در قالب ۴۹ قرارداد مستقل با ۱۴۷۲ موسسه قرارداد همکاری امضاء نموده است که بیمه شدگان با مراجعه به این مراکز خدمات مورد نیاز خود را براساس تعرفه و ضوابط قانونی دریافت می نمایند.

منتشر شده در :2024/01/29 - 01:01|شناسه خبر: 89412 87 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه