امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۲۴:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معتمدی‌پور خبر داد؛

آمادگی کامل نیروهای جهادکشاورزی در بحران احتمالی پیش‌رو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی کامل نیروهای جهادی این سازمان برای مقابله و اقدامات لازم در بارندگی‌های سیل‌آسای پایان سال خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در ستاد بحران این سازمان با قدردانی از تعهد و مسئولیت‌پذیری همکارانش در یکسال گذشته اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای پایانی سال شاهد ورود یک‌موج سیل‌آسا به استان با هشدار سطح قرمز هستیم که لازم است از جنبه‌های مختلف آمادگی کامل برای مقابله و مدیریت بحران احتمالی را داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: جهاد کشاورزی در سیل مانسون سال قبل، تجربه ارزشمندی را دارد و همگان دیدند که با دست خالی و روحیه جهادی عملکرد قابل قبولی در آن بحران رقم خورد و اکنون انتظارات در بحران‌های احتمالی بعدی از جهاد کشاورزی دوچندان شده است.

معتمدی‌پور با بیان اینکه جهاد کشاورزی تعطیل‌بردار نیست، گفت: دقیقا در روزهایی که کارکنان دولت منتظر شروع تعطیلات و مسافرت‌ها هستند، کارکنان جهاد کشاورزی منتظر خدمت‌رسانی در بارش‌های روزهای آتی هستند.

وی با لغو کلیه مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی در کمتر از ۳۰ ساعت بیش از ۱۰۰ میلی‌متر باران خواهیم داشت اما این بارش‌ها از لحاظ مختلف با سیل مانسون متفاوت است؛ سیل مانسون در تابستان بوده و سردرختی و زراعت و … در مرحله برداشت بودند و عشایر نیز در سردسیر بودند و لذا حجم خسارت‌های بالا بود اما بارش‌های آتی در زمانی است که استان در تعطیلات است و از طرفی مسافرت‌ها و ترددها زیاد است و باید اقدامات لازم به منظور جلوگیری از تلفات جانی به عمل آید.

معتمدی‌پور با اشاره به اقدامات قبل، حین و بعد از بحران مانسون گفت: در این بحران نیز باید اطلاع‌رسانی را جدی بگیرید کما اینکه در چند روز گذشته این کار به خوبی انجام شده اما در این ساعات قبل از شروع بارش‌ها نیز حتی موردی به همه بهره‌برداران پیامک ارسال شود و تماس گرفته شود تا به امید خدا از این بحران بدون تلفات و خسارات گسترده عبور کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بعد از اطلاع‌رسانی و ترویج نکات فنی و کارشناسی نیازمند حضور میدانی و ثبت مستندات خسارت‌ها هستیم چرا که کار جهاد کشاورزی در بعد از وقوع بحران نیز حائز اهمیت است.

معتمدی‌پور، برآورد دقیق و مستند خسارت‌های احتمالی را ضروری دانست و گفت: برآورد خسارات در کنار اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، مستندسازی و دیگر اقدامات دیگر باید به موقع باشد تا کارایی لازم را داشته باشد که به حول و قوه الهی این آمادگی به طور کامل در جهاد کشاورزی وجود دارد.

وی از مدیران شهرستانی نیز خواست تا با لغو مأموریت‌های خود و همکاران در آماده‌باش کامل باشند و تجربیات خود را در اختیار مزرعه‌داران، زراعت‌کاران، زنبورداران و گلخانه داران قرار دهند تا شاهد کمترین آسیب ممکن به کشاورزی و تولید استان باشیم.

معتمدی‌پور همچنین از آمادگی این سازمان برای تامین سوخت ذخیره و جایگزین گلخانه‌داران و پرورش دهندگان ماهی خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هماهنگی‌های لازم برای فعالیت کشتارگاه‌های استان در دو شیفت برای تامین شت مورد نیاز بازار در ایام نوروز انجام شده و در نشستی به همین منظور این آمادگی از سوی کشتارگاه‌ها اعلام شده است.

منتشر شده در :2024/03/18 - 08:03|شناسه خبر: 90527 62 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه