امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۰۴:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اسکان بیش از ۱۳ هزار مسافر نوروزی در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد،گفت: ۱۳ هزار و ۷۱۷ مسافر از روز ۲۴ اسفندماه تا روز گذشته، یکم فروردین‌ماه به این استان سفر کرده‌اند.

به گزارش راه ملت از یاسوج، سعید طالبی‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، دوم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، تعداد کل مسافران در استان در روز اول فروردین را پنج هزار و ۲۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۸۵۵ نفر در مراکز اقامتی اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: همچنین روز گذشته، یکم فروردین‌ماه تعداد کل بازدیدکنندگان از مراکز فرهنگی و گردشگری استان ۱۱ هزار و ۹۰۶ نفر ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر در مراکز اقامتی و تفریحی استان اسکان داده شده‌اند، بیان کرد: ۳۷ هزار نفر هم از مراکز گردشگری، تفریحی و تاریخی استان کهگیلویه‌وبویراحمد بازدید کرده‌اند.

یادآور می‌شود، کهگیلویه‌وبویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم‌شناسی، چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آوا‌ها و نوا‌های محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود. این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

منتشر شده در :2024/03/21 - 04:03|شناسه خبر: 90560 56 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه