امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۴۱:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پیام تبریک معاون هنری وسینمایی استان کهگیلویه وبویراحمد بمناسبت روزهنرهای نمایشی

معاون معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد درپیامی روز ملی هنرهای نمایشی وروز جهانی تئاتر راتبریک گفت.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،عبدالصادق خاک نژادمعاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد درپیامی روز ملی هنرهای نمایشی وروز جهانی تئاتر راتبریک گفت متن پیام به شرح ذیل هست:

هر روزمان با یاد و خاطره ای شروع می شود و آن چه ما را از هم دور، یا به صورتی نامشخص نزدیک می کند، نگاه، ایده و احساس ماست که با انتقال در بستری دراماتیک معانی ذاتی ارتباط را ضروری می سازد. ضرورت برای هر امری یک ویژگی محسوب می شود، اما برای زندگی، تئاتر ضرورت می گردد تا بتوان تاثیر شگرف دریافت و انتقال را در وجود لمس کرد.

گاهی میان خود و بازنمایی از خود دغدغه ای ایجاد می گردد که تنها غور شدن در نقش و دیالوگ آقا یا خانم بازیگر در فلان نمایش، خودآگاهی ایجاد می شود و به شناخت حسی، کلامی و فلسفی از دست نایافتنی خود می‌رسیم.

روز جهانی تئاتر نشانی از واقعیت های جهانی در اهمیت و اثر گذاری این هنر است که ذاتا برای نزدیکی انسان و جامعه به خود و دیگر همنوعان خویش خلق می شود.

امید است در سال جدید و در طلوع روز جهانی تئاتر، چراغی را برای هم دلی، ارتباط و نقشی مثبت در دیالوگ های فرهنگ اجتماعی ایجاد نماییم.

حضور بهتر، آگاهانه تر برای اثر گذاری بیشتر و ماندگارتر، انتظار همه ما از جامعه تئاتر در سال جدید و همچنین در شروع دوباره تئاتر تا روزی دیگر از سال آینده و روز جهانی تئاتر خواهد بود.

هر روزتان به اندیشه و خلق و اثرگذاری بگذرد و این روز که به نام تئاتر مزین گشت را به همه عوامل نمایش استان تبریک گفته و به کسانی که پرچم تئاتر استان را در گذشته بالا نگه داشته اند دست مریزاد گفته و از این که همچنان چراغ نمایش روشن است؛ از انجمن هنرهای نمایشی استان و همه هنرمندان خلاق و فهیم تیاتر در سراسر استان تشکر و قدردانی می نمایم. امیدوارم که صحنه های ما در ایام پیش رو گرم تفکر و فلسفه حضور گردد و نگاه ها به تئاتر و کار بر روی صحنه همچنان حرفه ای بماند.

منتشر شده در :2024/03/27 - 12:03|شناسه خبر: 90578 46 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه