امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۱۰:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یخ تئاتر کودک در یاسوج آب شد/اجرای نمایش« جنگل مهربان» تمدید شد

نمایش شاد و موزیکال «جنگل مهربان» در یاسوج روزهای ۲۷تا۳۱ فروردین اجرا شد و با توجه به استقبال هنردوستان استان، مجدد از تاریخ ۴تا ۷ اردیبهشت تمدید شد

یه گزارش راه ملت و به نقل از گروه رسانه ای تابش؛ اجرای عمومی نمایش کودک که سال هاست در یاسوج تقریبا به فراموشی سپرده شده بود به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش استان کهگیلویه و بویراحمد با یک اجرای قوی شور و شوق فراوانی در میان خانواده ها ایجاد کرد.

اردشیر کیانی نویسنده و کارگردان نمایش «جنگل مهربان» که از پیشکسوتان و مدرس تیاتر استان و سرپرست گروه نمایش ونوس می باشد ، گفت: این نمایش خروجی یک دوره ی آموزشی مقدماتی تیاتر بود که از شش ماه پیش با هماهنگی و زیر نظرآموزشگاه وار یاسوج، طی یک فراخوان حدود چهل نفر هنر جو ثبت نام و پس از استعداد یابی تعداد ۲۲نفر از عزیزان و علاقمندان نمایش، در حد فاصل سنی ۸تا ۳۰سال به صورت رایگان تحت آموزش قرار گرفتند.

اردشیر کیانی تابش آنلاین

وی افزود: تمام عوامل این نمایش اولین باریست که وارد عرصه نمایش می شوند و این اجرا اولین حضور صحنه ای این عزیزان است.

کیانی گفت: خلا نمایش کودک و نوجوان درد بزرگی بود که می توان گفت سلسله ارتباط مردم و جوانان این شهر را با تئاتر دچار مخاطره کرده بود، کمبود مخاطب و عدم استقبال از تئاتر در شهر یاسوج علت های زیادی دارد اما شاید بتوان به جرات گفت ؛ وقتی در شهری حداقل دو نسل تئاتر کودک ندیده است چگونه انتظار داشته باشیم که جوانان و میانسالان به سالن تیاتر بروند.

شاید یکی از انگیزه های بنده در تدارک و راه اندازی این دوره ی مقدماتی همین بود احساس ضرورت کار در حوزه ی کودک و نوجوان که پس از آنکه هنرجویان را با مبانی مقدماتی تیاتر آشنا کردم این نمایش نامه را به صحنه ببریم.

نمایشگر ویدیو

۰۰:۰۰
۰۰:۲۰

کارگران آن نمایش ابراز داشت: خوشبختانه با آماده شدن این نمایش و با شور و شوقی که هنرجویان داشتند، نمایش در مرحله ی اول با هفت اجرا هر روز شاهد جمع کثیری از مخاطبان تشنه ی تئاتر در پلاتوی استاد پناهی مواجه شد.

شاید بتوان ادعا کرد رکورد مخاطبین تئاتر در شهر یاسوج با اجرای این نمایش زده شد و یخ تئاتر کودک در یاسوج آب شد.

وی افزود: پس از استقبال هنردوستان باسوجی از این نمایش موزیکال و شاد ، اجرای نمایش با هماهنگی معاونت هنری و انجمن نمایش استان تا جمعه ۷ اردیبهست ماه تمدید شد و هر روز ساعت ۱۸:۳۰دقبقه دوستداران تئاتر کودک و نوجوان می توانند نیم ساعت قبل از اجرا در پلاتو پناهی بلیت تهیه کنند و به تماشای این اثر هنری بنشینند.

کیانی ضمن تشکر از گروه فنی و بازیگران ، از عموم مردم هنردوست استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت کرد که به دیدن این نمایش بیایند.

نقش آفرینان نمایش : آیلار افروشه، ترنم اشعه شعار، نسیم بنام، محمد حسین جمشیدی، زهرا چشم براه، علی دستاریان، امیر پارسا دستیار، امید رضا روئین، ترنم فتاحی،راضیه موسوی فرد، ریحانه مقتدر، راحیل مقتدر، امیرحسین محمدی

عوامل فنی:

موسیقی: آرش فخرآوری

تنبک: آریا مهر پورعلی

نور: پویا انصاری، طراحی و دوخت لباس: زیبا کرمی و نازنین آسوده،

طراح پوستر: ایلدخت کیانی

طراح بروشور: امیرطاها سبزعلی.

ساخت ماسک: ایلدخت کیانی ، مرضیه کرمی

تدارکات: علیرضا عسکری ، امیرمحمد صابری

با تشکر از تمامی عواملی که در این مسیر ما را همراهی کردند آقایان: محمد علی پیرسبزی، رضا رفیعی، محمد امین جانی پور، امین درخشنده، بردیا کیانی و سرکار خانم فریبا رحمانی و آذین کامران و خانواده های گرامی هنرجویان

منتشر شده در :2024/04/22 - 02:04|شناسه خبر: 90812 58 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه