امروز :پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۳:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خودکفایی بیش از ۲ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در سال گذشته/پرداخت ۴۸۹ میلیارد تومان وام قرص‌الحسنه/ ۴۹ میلیارد تومان توسط حامیان بومی به حساب ایتام استان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان در دستور کار امداد است، گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار با اقدامات کمیته امداد خودکفا شدند.

به گزارش راه ملت از یاسوج، قباد مبشری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به یک میلیون و ۵۰۰ خدمت کمیته امداد از ابتدای تاسیس تاکنون گفت: ۴۸ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند‌.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه موضوع توانمندسازی مددجویان تحت پوشش در دستور کار قرار دارد، گفت: با اقداماتی صورت گرفته طی سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ نفر خودکفا شدند.

وی بیان کرد: حمایت از دانش آموزان و دانشجویان از دیگر اقدامات کمیته است، سال گذشته ۸۰۰ دانش آموزان مستعد حضور در مدارس تیزهوشان شناسایی شدند که کلاس‌هایی آموزشی با کمک موسسه علامه حلی برگزار کردیم.

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر ۵ هزار مورد آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی و جذب بازار کار شدن را در دستور کار داریم و علاوه بر آن در زمینه‌های دیگری مانند اشتغال، مسکن، حوزه‌های مختلف حمایتی، فرهنگی و حوزه قرص الحسنه و خدمات حقوقی اقدامات خوبی طی این سال‌ها انجام داده است.

مبشری عنوان کرد: در حوزه مسکن ۲ هزار ۲۵۰ مورد ساخت، تعمیر و خرید مسکن برای مددجویان انجام گرفت، ضمن اینکه در حوزه اشتغالزایی ۳ هزار مورد آموزش صورت گرفت و منجر به این شد که ۴ هزار و ۸۰۰ وام ۴ درصد به افراد تخت پوشش پرداخت شود که ۴۸۹ میلیارد تومان وام قرص الحسنه پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۶۹ مورد جهیزیه در قالب ۱۰ هزار و ۳۴۵ مورد قلم کالا پرداخت شد، گفت: مبلغ جهیزیه پرداخت شده ۵۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه به ۵۱ هزار و ۷۰۰ مورد از درخواست‌های مددجویان کمک‌های درمانی و بیمه‌ای صورت گرفت، گفت: در سفر رئیس جمهور بیشتر درخواست‌های مردمی به کمیته امداد ارجاع داده شد.

این مسئول بیان کرد: ۱۱۲ هزار نامه ریاست جمهوری به کمیته امداد ارجاع داده شد که ۴۷ هزار مورد واجد شرایط تشخیص داده شدند که ۹۹ درصد بلاعوض پرداخت شد یا در حال پرداخت است.

مبشری عنوان کرد: سال گذشته ۶ هزار مورد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد، همچنین ۱۶۰ میلیاردتومان کمک‌های مردم در جشن‌ها و برنامه‌های متعدد در حوزه جذب مردمی بوده است.

وی، بیان کرد: سال‌های گذشته ۸۰ درصد حامیان ایتام در خارج کشور بودند اما طی سال‌های اخیر ۵۰ درصد حامیان ایتام بومی شدند و آنها ۴۹ میلیارد تومان به حساب ایتام پرداخت کردند.

مبشری، عنوان کرد: مردم سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در نذر قربانی کمک کردند که امیدواریم این آمار امسال به ۴۰ میلیارد ریال برسد، ضمن اینکه امسال نذر قربانی در منطقه محروم لوداب انجام و بین نیازمندان و افراد دهک یک تا سوم توزیع می‌شود، کسانی که می‌خواهند در این طرح شرکت کنند می‌توانند از طریق کد *۸۸*۷۷#۰۷۴# کمک‌های خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمدی‌ها در سالی که گذشته ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صدقه دادند، گفت: مردم از طریق کد *۸۸*۷۷#۰۷۴# و یا کارت‌ خوان‌های نانوایی‌ها که قسمتی تحت عنوان صدقه دیده شده می‌توانند صدقه خود را پرداخت.

منتشر شده در :2024/06/15 - 01:06|شناسه خبر: 91633 32 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه