امروز :سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۴۰:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

«طرح مهر تعاون» بانک توسعه تعاون برای بخشودگی جریمه تأخیر تأدیه دین تسهیلات و تعهدات

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از آغاز اجرای «طرح مهر تعاون» به منظور بخشودگی جریمه تأخیرتأدیه دین تسهیلات و تعهدات اجرایی خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیوارنیوز؛ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: با هدف مساعدت و حمایت از بدهکاران اقتصادی و سایر اقشار جامعه، همزمان با پانزدهمین سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون و همچنین پیش رو بودن هفته دولت، تعاون و بانکداری اسلامی، طرح بخشودگی جریمه تاخیر تادیه دین مطالبات بانک ( طرح مهر تعاون) ابلاغ شده است.

وی افزود: آن دسته از مشتریانی که بدهی سررسید شده خود نزد بانک را از تاریخ ابلاغ طرح لغایت ۱۴۰۳/۰۶/۳۱بصورت یکجا پرداخت نموده و از این طریق بدهی خود را به روز و یا تسویه نمایند مشمول این طرح می شوند.

شیخ حسینی اضافه کرد:در این طرح مانده کل شش درصد جریمه تأخیرتأدیه دین ناشی از اعطای تسهیلات و اعتبارات اسنادی ریالی و مانده کل هشت درصد جریمه تأخیرتأدیه دین بدهی ناشی از ضمانتنامه ریالی قابل بخشودگی است.

این مقام بانکی تاکید کرد: بخشودگی جریمه تأخیرتأدیه دین صرفاً مشمول مانده مطالبات در زمان تسویه یا به روزرسانی بدهی بوده و جرایم پرداختی متقاضی قبل از ابلاغ طرح حاضر شامل بخشودگی نمی شود و بدهی ناشی از وام قرض الحسنه مشمول بخشودگی صرفاً تا سقف ۶% است.

وی ادامه داد: تسهیلات وجوه اداره شده در صورت موافقت واگذارنده اعتبار مشمول بخشودگی ۶% وجه التزام تأخیرتأدیه دین می شود.

وی گفت: بخشودگی مانده ۶% وجه التزام تأخیرتأدیه دین تسهیلات اعطائی از محل قراردادهای ارزی صندوق توسعه ملی صرفاً با اخذ مجوز از صندوق یاد شده و با هماهنگی امور مالی امکانپذیر است.

شیخ حسینی تصریح کرد: بخشودگی جریمه تأخیرتأدیه دین تسهیلات اعطایی از محل قرارداد های ریالی صندوق توسعه ملی تا سقف ۶% امکانپذیر است وبخشودگی جرایم تأخیرتأدیه دین پرونده های تسهیلاتی که بعلت عدم مصرف صحیح تسهیلات تبدیل به دین حال شده اند امکانپذیر نیست.

وی گفت: جهت سهولت در اجرایی شدن طرح حاضر، اختیار بخشش به کلیه کمیته های وصول مطالبات شعب سراسر کشور تفویض می شود.

منتشر شده در :2024/08/20 - 10:08|شناسه خبر: 92951 48 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه